۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
تشکیل ۳۷۱ پرونده برای پرداخت تسهیلات به هنرمندان آسیب دیده از کرونا در قم
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خبر داد؛

تشکیل ۳۷۱ پرونده برای پرداخت تسهیلات به هنرمندان آسیب دیده از کرونا در قم

قم - حسینی کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به تشکیل ۳۷۱ فقره پرونده برای پرداخت تسهیلات حمایتی از هنرمندان در قم، گفت: نام‌نویسی وام حمایتی کرونا برای مشاغل فرهنگی هنری تا پایان مهرماه تمدید شد.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم،‌ سید موسی حسینی کاشانی اظهار کرد: بر اساس مصوبه سی و هفتمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، پرداخت وام به مشاغل و کسب‌ و کارهای فرهنگی و هنری آسیب دیده از کرونا تا پایان مهر سال جاری تمدید شد.

وی افزود: با شروع همه‌گیری کرونا در کشور و تعطیلی بسیاری از مشاغل و زیان تحمیل شده به آنها، دولت به منظور جبران بخشی از این خسارت ها، بسته های حمایتی از مشاغل تعریف کرد.

حسینی کاشانی، پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا را از جمله سیاست‌های دولت در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار دانشت و ادامه داد: بر این اساس ۱۴رسته شغلی منتخب که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی بودند، برای استفاده از تسهیلات مذکور به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir مراجعه و مراحل ثبت نام خود را دنبال کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: در کارگاه‌هایی که مستقیم از کرونا لطمه دیده و به اجبار تعطیل شده‌اند تسهیلاتی بین ۶۰ تا ۱۶۰ میلیون ریال به ازای هر نیروی انسانی اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: در همین راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی مشاغل و صنوف مرتبط با حوزه فرهنگ، هنر و رسانه که از این همه‌گیری آسیب دیده‌اند را جهت ثبت نام دریافت وام معرفی و پیگیری نمود.

حسینی کاشانی افزود: تاکنون در مجموع ۳۷۱ پرونده با ۹۲۳ شغل برای دریافت وام در حوزه فرهنگی و هنری در این استان تشکیل شده است که نیمی از میزان درخواست تسهیلات توسط بانک‌های استان به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با تشریح پرونده های تشکیل شده برای پرداخت وام حمایتی در رسته های فرهنگی و هنری قم اظهار داشت: صحافی ۱۱مورد، بازی‌های رایانه‌ای ۱۲ مورد، انواع تایپ یا تحریرنامه و چاپ ۲۹ مورد، خدمات فرهنگی ۱۸۶ مورد، دفتر روزنامه‌ و خبرگزاری و کانون تبلیغاتی ۸ مورد، عکاسی و خدمات عکس ۴۲ مورد، فروشگاه‌های فرهنگی و هنری ۲۸ مورد، چاپخانه و لیتوگرافی ۱۸ مورد، موسسات فرهنگی و انتشاراتی ۱۰ مورد، نشر ۲۷ مورد بوه است.

کد خبر: ۴۷٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha