۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
بخشی از  خسارت سرمازدگی محصولات کشاورزی استان سمنان پرداخت نشده است
استاندار سمنان:

بخشی از خسارت سرمازدگی محصولات کشاورزی استان سمنان پرداخت نشده است

سمنان- استاندار سمنان گفت: بیمه بخشی از خسارت سرمازدگی سال گذشته محصولات کشاورزی در سطح استان را پرداخت نکرده لذا لازم است که جهاد کشاورزی پیگیری های لازم را در این زمینه صورت دهد تا بتوانیم شاهد جبران خسارات کشاورزان باشیم.

به گزارش خبرنگار بازار، علی رضا آشناگر بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه درباره مهمترین مسائل مطروحه در نشست فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه باید جهاد کشاورزی پیگیر پرداخت خسارات بیمه شدگان محصولات کشاورزی باشد، ابراز داشت: هنوز شرکت های بیمه گر مطالبات خسارات سرمازدگی سال گذشته را به طور کامل پرداخت نکرده اند.

وی با بیان اینکه بخشی از محصولات کشاورزی در استان سمنان سال گذشته به دلیل سرمازدگی از بین رفت اما بیمه بخشی از آن را هنوز هم پرداخت نکرده است، افزود: عدم پرداخت ها موجب بی رغبتی کشاورزان می شود.

استاندار سمنان درباره اعطای زمین رایگان به افراد مصیبت‌دیده در روستای حسین‌آباد کالپوش که دو سال قبل دچار رانش زمین شده و هنوز خانه ندارند، بیان کرد:  زمین رایگان به افراد مصیبت‌دیده در سایت جدید روستای حسین‌آباد کالپوش اعطا می‌شود.

آشناگر گفت: در سایت جدید، معابر، لوله‌کشی گاز، انتقال برق و دیگر موارد در حال پیگیری و انجام است و اقدامات خوبی نیز در آن صورت گرفته اما برخی مشکلات زیرساختی در حوزه آب و فاضلاب در سایت جدید روستا وجود دارد که باید رفع شود.

وی به ضرورت حفظ آمادگی برای مقابله با سرما و سیلاب های احتمالی در نقاط مختلف استان سمنان نیز تاکید کرد و بیان داشت: تدابیر لازم برای این زمینه توسط فرمانداران به خصوص در مناطق کوهستانی اندیشیده شود.  اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز نقاط حادثه‌خیز را شناسایی و آماده‌باش ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری را مد نظر قرار دهد.

کد خبر: ۴۷٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha