۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
منطقه ویژه اقتصادی اترک نیازمند حمایت‌های دولتی است/ رونمایی از کتاب صنعتی گلستان
استاندار گلستان:

منطقه ویژه اقتصادی اترک نیازمند حمایت‌های دولتی است/ رونمایی از کتاب صنعتی گلستان

گرگان - استاندار گلستان با اشاره به اینکه نخستین گام در حوزه صنعتی شدن استان، توسعه شهرک‌های صنعتی است، گفت: منطقه ویژه اقتصادی اترک در تأمین زیرساخت‌ها نیازمند حمایت‌های دولتی است.

به گزارش خبرنگار بازار، هادی حق شناس در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گلستان که با حضور محسن صالحی نیا، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران برگزار شد، اظهارکرد: استان گلستان در سه بخش رونق تولید، تبصره ۱۸ و بازسازی و نوسازی بیش از دو هزار میلیارد تومان مصوبه دارد.

وی با یادآوری اینکه گلستان ۲۳ ناحیه و شهرک صنعتی دارد، افزود: منطقه ویژه اقتصادی اترک (شهرک هزار هکتاری) در مرحله راه‌اندازی است و مساحت آن برابر با مجموع وسعت ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی موجود در استان است.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه نخستین گام در حوزه صنعتی شدن استان، توسعه شهرک‌های صنعتی است، ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی اترک در تأمین زیرساخت‌ها نیازمند حمایت‌های دولتی است.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم با همکاری سازمان صنایع کوچک زیرساخت های آن را فراهم کرده تا جایگاه استان در استقرار واحدهای صنعتی رشد یابد.

حق شناس با بیان اینکه با تصویب و نهایی شدن منطقه آزاد اینچه برون، استقرار واحدهای صنعتی در شهرک هزار هکتاری هم سرعت می‌گیرد، تصریح کرد: هم‌اکنون شهرک‌های صنعتی استان گلستان ۲.۵ درصد شهرک‌های صنعتی کشور را شامل می‌شوند و با بهره‌برداری از شهرک هزار هکتاری اترک، وضعیت گلستان در این حوزه بهبود خواهد یافت.

وی به وضعیت پایانه مرزی اینچه برون اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت پایانه مرزی اینچه برون و امکان تجارت بین المللی، استقرار واحدهای صنعتی در استان زمینه اشتغال بیش از گذشته را فراهم می کند.

استاندار گلستان همچنین به سفر مسئولان در روزهای آتی به استان اشاره و بیان کرد: گلستان میزبان «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور خواهد بود و «محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز به استان سفر می‌کند.

شایان ذکر است، در پایان این جلسه از کتاب «نام های ماندگار صنعت استان گلستان» با موضوع معرفی ۳۰ صنعتگر و مقتصد گلستانی رونمایی شد.

کد خبر: ۴٬۷۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha