۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
حمایت سازمان استاندارد ایران از شرکت های فناور در پارک های علم و فناوری

حمایت سازمان استاندارد ایران از شرکت های فناور در پارک های علم و فناوری

واحدها و شرکت های فناور مستقر در پارکهای علم و فناوری با همکاری مشترک سازمان ملی استاندارد ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بمنظور تسهیل تجاری سازی تحت پوشش استاندارد قرار خواهند گرفت.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، مسلم بیات، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران در دومین روز هفته استاندارد با نام «استاندارد و تجارت محصولات دانش بنیان و فناوری های نوین» با اعلام این خبر گفت: از سال گذشته با همکاری دو سازمان و زمینه سازی و ارائه آموزش های مشترک در تعدادی از پارک های علم و فناوری منتخب در کشور هم اکنون شرایط برای پاسخ به نیاز ارزیابی انطباق این شرکت ها فراهم شده است.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۶ با تصویب شورای عالی استاندارد ارزیابی انطباق و صدور گواهینامه برای محصولات دانش بنیان آغاز شده است افزود: گسترش این فرآیند به محصولات فناورانه یک گام اساسی در کمک به متقاضیان در ورود به بازارهای داخلی و بین المللی خواهد بود.  

معاون ارزیابی کیفیت با اشاره به اهتمام شرکت های دانش بنیان در پاسخ به نیاز کشور به محصولات نوین در مقابله با تحریم های ظالمانه تصریح کرد: مساعدت و همراهی سازمان ملی استاندارد ایران با این شرکت ها به عنوان یک نهاد بی طرف ارزیابی کننده در اطمینان بخشی به مشتریان آنها از برنامه ها و راهبردهای محوری این سازمان است.  

وی اعلام کرد: تاکنون برای ۵۷ محصول دانش بنیان گواهینامه انطباق صادر شده است و با هماهنگی های صورت گرفته تصویب ارزیابی انطباق محصولات فناورانه در مراحل نهایی است و بزودی اجرایی خواهد شد.

کد خبر: ۴۶٬۹۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha