۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
۷۰ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان مسدود می‌شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:

۷۰ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان مسدود می‌شود

لرستان- حسن نژاد، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه ۷ هزار و ۹۸۵ حلقه چاه مجاز و هزار و ۲۱۲ حلقه غیرمجاز در استان وجود دارد گفت: ۷۰ حلقه چاه غیرمجاز آب در لرستان مسدود می‌شود.

داریوش حسن نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در شش ماه دوم امسال باید ۷۰ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب‌المنفعه شود کما اینکه یکی از مهمترین راهکارهای به تعادل رساندن منابع آب‌های زیرزمینی، پر کردن چاه‌های غیرمجاز و حذف اضافه برداشت چاه‌های مجاز است.

وی با بیان اینکه تعداد کل چاه‌های استان، ۹ هزار و ۱۹۷ حلقه است، افزود: از این تعداد، هفت هزار و ۹۸۵ حلقه چاه مجاز و هزار و ۲۱۲ حلقه غیرمجاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون، ۲۷ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب‌المنفعه شده و از برداشت آب ۱۰۹ حلقه چاه با قطع برق جلوگیری شده است؛ در نظر داریم در شش ماه دوم سال جاری پر و مسلوب المنفعه کردن تعداد چاه‌های غیر مجاز را به ۷۰ حلقه افزایش دهیم.

وی با اشاره به اختصاص ۹۸ میلیارد تومان برای جبران خسارات وارد شده به رودخانه‌های استان، تصریح کرد: ۴۵ میلیارد تومان آن برای مرمت و بازسازی، ۴۴ میلیارد تومان برای لایروبی و ساماندهی و ۹ میلیارد تومان نیز برای ایستگاههای پمپاژ و ایستگاههای هیدرومتری هزینه شده است.

کد خبر: ۴۶٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha