۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
۸۰ درصد صنایع فولاد مبارکه بومی سازی شده است

۸۰ درصد صنایع فولاد مبارکه بومی سازی شده است

اصفهان - مدیر عامل فولاد مبارکه گفت: ۸۰ درصد صنایع فولاد مبارکه بومی سازی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار حمید رضا عظیمیان با اشاره به اینکه ۳۰ سال است تولید ورق  و قطعه سازی می کنیم و این فرایندسازی باید تبدیل به صنایع تکنولوژی محور شود .

وی در ادامه افزود: تا کنون ۸۰ درصد آهن سازی ما بومی سازی شده و قرار است این رقم تا سال ۱۴۰۱ به صد در صد برسد.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به اینکه در زمینه نورد سرد ۷۰ درصد پیشرفت داشته ایم و پیش بینی شده که تا سال ۱۴۰۵ این فرایند کاملا بومی شود.

عظیمیان بااعلام اینکه در رابطه با نورد گرم نیز ۴۰ درصد بومی سازی داشته ایم بیان کرد:در فولاد سازی هم رشد ۶۵ درصدی داشته ایم.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان افزود: آنچه که مهم است حفظ تولید و وضع موجود است گفت: در طی ۸ ماه ۶ میلیون و ۲۸۰ هزار تن تولید کردیم ولی بر اساس برنامه ریزی شرکت در ابتدای سال افزایش تولید داشتیم به گونه ای که نسبت به تعهداتمان باید ۲۸ هزارتن کمتر از این میزان تولید می کردیم.

وی در زمینه برنامه فروش فولاد مبارکه نیز اظهار داشت: در برنامه فروش ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تن برنامه داریم که ۶ میلیون تن در داخل و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن صادر می شود.

وی ادامه داد: طبق توافق با سازمان بورس در ماه ۲۷۰ هزار تن محصولات گرم و ۶۵ هزار تن محصولات سرد باید عرضه کنیم که در آذرماه ۴۴۰ هزار تن محصول گرم و سرد عرضه شد که به این واسطه هم در بومی سازی و هم بازار را کنترل کردیم.

عظیمیان با اظهار تاسف از اینکه به واسطه نبود مواد خام ۷ هزار میلیارد تومان منابع از دست رفته داشتیم گفت: تمام فروش ما به صورت نقدی است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰هزار میلیارد تومان اعتبار با ۴ درصد سود از بانک گرفتیم و پول ما با ۲ درصد سود دست مردم است تصریح کرد: بایستی در راستای رونق تولید گام برداریم و همه بر سر سفره رونق تولید باشیم.

کد خبر: ۴۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha