۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
هشدار درباره کلاهبرداری با پوشش سامانه سجام
رئیس پلیس فتا ناجا اعلام کرد

هشدار درباره کلاهبرداری با پوشش سامانه سجام

مجید، رئیس پلیس فتا ناجا از دستگیری اعضاء باند کلاهبرداری که تحت عنوان سامانه سجام، اطلاعات بانکی ۳۰ هزار کاربر را سرقت کرده بودند، خبر داد.

به گزارش بازار، سردار وحید مجید، اظهار داشت: ارجاع پرونده‌های متعدد کلاهبرداری به پلیس فتا در خصوص شکایت مال باختگان با ترفند جدید کلاهبرداری و تجزیه و تحلیل فنی پرونده‌ها مشخص شد تمامی این افراد طی روزهای گذشته با مراجعه با سامانه سجام مورد سرقت اطلاعات کارت بانکی (فیشینگ) و برداشت غیر مجاز از حساب هایشان قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: با توجه به کثرت پرونده‌های قضایی و پیچیدگی شیوه و شگرد مجرمانه، موضوع در کارگروه ویژه پلیس فتا مطرح و اقدامات فنی و عملیاتی علیه مجرم یا مجرمان با استفاده از تیم کارشناسان فنی و با تجربه پلیس فتا آغاز شد.

رئیس پلیس فتا ناجا افزود: در این رابطه رد پای یکی از مجرمان در استان زنجان کشف شد و پلیس فتا استان با کنار هم قرار دادن سایر شواهد و سر نخ‌های موجود در پرونده مجرمان ضمن همکاری و هماهنگی مناسب با دادستان استان زنجان اقدام عملیاتی را برای شناسایی و دستگیری سایر مجرمان و متهمان پرونده آغاز کرد و در این رابطه ۷ مجرم آقا و خانم در استان‌های مختلف و تمامی مجرمان به انضمام سر شاخه اصلی این باند شناسایی، دستگیر و باند مذکور متلاشی شدند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: اعضای این تیم هفت نفره که دانش فنی بالایی در امور رایانه‌ای و فنی دارند با ایجاد سایت جعلی کاملا مشابه با سامانه سجام و نیز اقدامات کاملا حرفه‌ای در بالا نگه داشتن سامانه جعلی مذکور در رده بندی جست و جو گوگل در هنگام مراجعه متقاضیان به سامانه تقلبی و درگاه بانکی جعلی برای برداشت غیرمجاز از حساب‌های مالی متقاضیان اقدام می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: هنگام دستگیری مجرمان، بانک اطلاعاتی از ۳۰ هزار حساب هموطنان و ۳ دستگاه خودرو به انضمام ۱۲ گوشی تلفن همراه و سه دستگاه لپ تاپ کشف شد.

سردار مجید تصریح کرد: با جمع بندی پرونده‌های قضائی به پلیس فتا کلاهبرداری از یک هزار و ۴۰۰ نفر از متقاضیان با مبلغ بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال محرز است.

این مقام ارشد انتظامی از هموطنان خواست در صورت داشتن شکواسیه قضایی مشابه موارد گفته شده با مراجعه به پلیس فتا محل سکونت پیگیر امور قضایی خود باشند.

همواره همه کاربران فضای مجازی در هنگام نیاز با مراجعه به سایت‌های مشابه به جهت امور ثبت نامی به منظور جلوگیری از حوادث مشابه، حتما نشانی کامل را، خود یا به کمک افراد مطلع و مورد اطمینان در نوار نشانی URL وارد کنند و هرگز برای دسترسی به سایت‌های مختلف از سامانه جست وجو گوگل استفاده نکنند.

رئیس پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: عموم مردم می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک، گزارش‌های خود را به سایت پلیس فتا WWW.CYBERPOLICE.IR قسمت ثبت گزارشات مردمی جهت رسیدگی اطلاع دهند.

کد خبر: ۴۶٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha