۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
افزایش ظرفیت بار کانتینری بندر آبادان در گروی اضافه شدن اسکله است
رئیس اتاق بازرگانی آبادان:

افزایش ظرفیت بار کانتینری بندر آبادان در گروی اضافه شدن اسکله است

آبادان- اکبری زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان گفت: اکثر بار کانتینری شهرستان آبادان به دلیل مشکلات فراوانی که در بندر شهرستان وجود دارد، در بندر خرمشهر بارگیری می‌شود که با اضافه شدن اسکله‌ قطعا انتقال کانتینرها به بندر آبادان امکان پذیر است.

غلامرضا اکبری زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: صادرات و واردات طی ماه‌های اخیر با توجه به تحریم‌ها و بیماری منحوس کرونا به شدت کاهش یافته است و به تبع آن نیز این امر بر آبادان، خرمشهر، چوئبده و اروندکنار تاثیر گذاشته است.

وی با اشاره به مشکلات تعاونی مرزنشینان و کاهش بسیار زیاد تعداد فروند کشتی و لنج‌ها در این شهرستان وضعیت را بحرانی توصیف کرد و افزود: این امر می‌تواند آسیب‌های فراوانی را به جامعه شهری به صورت نامحسوس وارد کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان عنوان کرد: بیکاری و نا امنی اجتماعی مسائلی هستند که با کاهش اشتغال، تعداد لنج‌ها، صادرات و واردات کالا رخ می‌دهد.

اکبری زاده تصریح کرد: در آبادان پتانسیل‌های خوبی برای رونق کسب و کار و صادرات وجود دارد که می‌توان از آن‌ها بهره‌برداری کرد و میزان بیکاری را تا حدودی در آبادان کاهش دهیم.

وی ادامه داد: در آبادان محوطه و اسکله‌های بسیار عالی و سوله‌های بزرگی برای پهلوگیری شناورهای بزرگ وجود دارد که در زمان گذشته تمامی این زیرساخت‌ها برای واردات و صادرات وجود داشته است که اگر این فضاها به مجموعه گمرک و اداره بندر  اضافه شوند می‌توانند باعث رونق کسب و کار در این شهرستان شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان گفت: اکثر بار کانتینری آبادان به دلیل مشکلات فراوانی که در بندر این شهرستان وجود دارد، در بندر خرمشهر بارگیری می‌شود که با اضافه شدن اسکله‌ای که ذکر شد قطعا انتقال کانتینرها به بندر آبادان امکان پذیر است.

اکبری زاده اضافه کرد: ورود کالاهای ملوانی و همراه مسافر در اروندکنار و چوئبده با محدودیت‌هایی رو به رو هستند، در صورتی که برای مناطقی همچون بوشهر و هندیجان هیچ محدودیتی برای آنها وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری و همفکری یکدیگر بتوانیم در راستای پیشبرد اشتغال و آبادانی شهرستان آبادان اقدام موثری انجام دهیم.

کد خبر: ۴۶٬۸۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha