۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
لزوم افزایش تاب آوری افراد و مشاغل آسیب دیده از کرونا
رئیس کارگروه ارزیابی فرصت‌های کرونا مطرح کرد

لزوم افزایش تاب آوری افراد و مشاغل آسیب دیده از کرونا

آقامحمدی، رئیس کارگروه ارزیابی فرصت‌های کرونا گفت: باید با شناسایی افراد فعال در مشاغل خرد، ایمن سازی قوی و سازمان یافته‌ای از قشر ضعیف جامعه داشته باشیم.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، شانزدهمین نشست کارگروه ارزیابی فرصت‌های کرونا با حضور اعضای این کمیته امروز در سالن پیامبر اعظم (ص) در محل وزارت کشور با محوریت بررسی آثار کرونا بر قشر ضعیف افراد جامعه که شغل شان را در ایام کرونا از دست داده اند، برگزار شد.

در این نشست علی آقامحمدی رئیس کارگروه ارزیابی فرصت‌های کرونا با اشاره به اینکه باید به فکر آن بخش از جامعه کشور که سرپناه و زمینه حمایتی ندارد، باشیم؛ گفت: کرونا با آثار خاص اجتماعی خودش، شغل قشر مهمی از جامعه را از بین برده و این قشر امروز نیازمند حمایت جدی دولت است.

آقامحمدی با اظهار اینکه در این خصوص نیازمند نظام بیمه‌ای قوی هستیم؛ تشریح کرد: از ۲۶ میلیون خانوار کشور، ۷ میلیون خانوار زیرپوشش نظام بیمه‌ای تامین اجتماعی نیستند.

وی گفت: از این ۷ میلیون خانوار هیچ گونه اطلاعات شغلی دقیق و متقنی نداریم و طبیعی است که در شرایط امروز کرونایی، این قشر از جامعه در آسیب جدی قرار دارد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید این ۷ میلیون خانوار فاقد بیمه عموما کسبه‌های خرد، دست فروش ها، افراد شاغل در ساختمان‌ها و باربری‌ها هستند؛ گفت: باید این افراد را شناسایی کنیم و تحت حمایت پوششی بیمه قرار دهیم.

آقامحمدی با اشاره به اینکه موضوع بیمه امری زمان بر و سازمانی است و انتظار رفع این مشکل در کوتاه مدت میسر نیست؛ گفت: نیازمند سرمایه گذاری کلان در حوزه بیمه‌ای هستیم و در زمینه مشاغل خرد هم باید از ایده‌های نو از حضور استارتاپ‌ها گرفته تا نوآوران؛ نهایت بهره را برای تقویت افراد فعال در مشاغل خرد بگیریم.

رئیس کارگروه ارزیابی فرصت‌های کرونا در ادامه صحبت هایش به ضرورت انتقال واحدهای تولیدی و کارآفرینی به روستاهای کشور اشاره کرد و گفت: در بازدیدی که از یکی از روستاهای استان همدان داشتم؛ نظاره گر فعالیت اعضای کل روستا در حوزه جوراب بافی بودم.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان در این روستا با تولید جوراب باکیفیت توانسته بودند بازار خوبی در عراق و افغانستان پیدا کنند.

آقامحمدی گفت: در این حوزه هم باید نشان سازی کرد و جوراب باف داخل آن روستا با نشان تجاری خاص خودش معرفی و صادر شود.

وی افزود: امروز نیازمند همیاری و همکاری همه دستگاه‌ها در حمایت از اقشار آسیب پذیرجامعه هستیم و باید با شناسایی دقیق این اقشار، افزایش تاب آوری، تخصیص‌های بودجه‌ای و حمایتی را به این بخش سوق دهیم.

کد خبر: ۴۶٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha