۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
اشتباه خودروهای چینی در نصب دسته موتورها
علت لرزش موتور در برخی خودروهای چینی چیست؟

اشتباه خودروهای چینی در نصب دسته موتورها

در برخی از مدل‌ ها با تعویض دسته موتور ها مقدار لرزش کم می ‌شود، اما همچنان ضعف وجود دارد؛ به عبارتی صحیح می ‌توان این مشکل را اشتباه در طراحی و محل نصب دسته موتور برخی از خودروهای چینی تلقی کرد.

بازار؛ گروه خودرو: یکی از قطعات مهم در خودروها، دسته موتور است. برای نصب خودرو روی شاسی از این قطعه استفاده می ‌شود که دارای دو قسمت فلزی و لاستیکی هستند.

اغلب خرابی دسته موتور ها به دلیل معیوب شدن بخش پلاستیکی آن است. دسته موتور از انتقال ارتعاشات و لرزش موتور به شاسی و بدنه خودرو جلوگیری می ‌کند.

اکثر لرزش‌ های خودرو که به وجود می آید به دلیل خرابی این قطعه است. در سال‌ های اخیر یک ضعف شایع بین برخی از خودروهای چینی وجود دارد که آن لرزش خودرو حتی در کیلومتر های کارکرد پایین است.

با بررسی بیشتر در این مورد متوجه شدیم جهت نصب دسته موتور عقب که روی رام و نزدیک جعبه فرمان نصب شده جهت قرارگیری ‌اش متناسب با وارد شدن تنش و نیروهای موتور نیست.

اگر جهت نصب بوش ‌ها را تغییر داد لرزش بی دلیل خودرو که گاهی نمایندگی نیز از عیب‌ یابی آن عاجز است، مرتفع می ‌شود. هرچند که در برخی از مدل‌ ها با تعویض دسته موتور ها مقدار لرزش کم می ‌شود، اما همچنان ضعف وجود دارد. به عبارتی صحیح می ‌توان این مشکل را اشتباه بزرگ در طراحی و محل نصب دسته موتور برخی از خودروهای چینی تلقی کرد.

کد خبر: ۴۶٬۸۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha