۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸
۲۱ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان اردبیلی پرداخت‌شد/ گره‌گشایی در راستای اهداف بانکداری اسلامی
مدیر صندوق امداد ولایت اردبیل:

۲۱ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان اردبیلی پرداخت‌شد/ گره‌گشایی در راستای اهداف بانکداری اسلامی

اردبیل- در چهارمین سال از فعالیت صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت اردبیل، گره‌گشایی از نیازمندان در راستای اهداف بانکداری اسلامی در دستور کار آن قرارگرفته و افزایش جذب سرمایه از سوی خیران و تحت پوشش قرار دادن طیف وسیع‌تری از نیازمندان جزو اهداف اصلی این صندوق بوده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: پرداخـت وام به نیازمـندان تحـت حـمایت برای مصـارفی چـون پرداخت هزینه‌های درمـانی، تحـصیلی و معـیشتی سبب حفظ عزت‌نفس هم‌وطنان و افزایش امنیت روانی آنان شـده است.

بهره‌گیری و فرهنگ‌سازی جـهت توسعه مقوله قرض‌الحسنه در طول سال‌های گذشته و استفاده از ظرفیت‌های عظیم نیکوکاران و خیرین و پویاتر نمودن شیوه‌های دستگیری از نیازمندان همواره موردتوجه جدی مدیران کمیته امداد بوده است.

راه‌اندازی صندوقی باهدف تجمیع و هدایت منابع سازمانی و ظرفیت‌های مالی و اعتباری هم‌وطنان نیکوکار ازیک‌طرف و گسـترش فرهنگ یاری‌رساندن به نیازمندان جامعه و در نگاهی وسیع‌تر گره‌گشایی از نیازمندی‌های هم‌وطنان عزیز از سوی دیگر نقطه تعالی تحـقق مقوله قرض‌الحسنه به شـمار می‌رود و بر همین اساس صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت پس از دریافت مجوز فعالیت از سـوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ هفـدهم خردادماه سـال ۱۳۹۵ گام در عـرصه فعــالیت پولی و مـالی با اهداف غیرانتفاعی و خـیرخواهانه گذاشت.

مدیر صندوق امداد ولایت استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به فعالیت ۳۵ شعبه صندوق در سراسر کشور گفت: تمامی منابع کمیته امداد امام در این صندوق متمرکزشده و کانال پرداخت تسهیلات کمیته محسوب می‌شود.

پرداخت ۳ هزار فقره وام توسط صندوق امداد ولایت استان در ۶ ماهه اول سال جاری
قدیر حسن‌زاده با عنوان اینکه متصل بودن صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به شبکه‌ شتاب، تمام عملیات بانکی مربوط به جذب منابع و پرداخت وام از طریق این شبکه بانکی انجام می‌شود افزود: افراد خیر علاقه‌مند می‌توانند حساب در گردش خودشان را در این صندوق افتتاح و از محل وجوهات اداره شده‌ خود، نسبت به معرفی نیازمندان برای دریافت وام قرض‌الحسنه اقدام کنند. خیرین حقیقی و حقوقی که برای تأمین منابع موردنیاز پرداخت وام به نیازمندان، نسبت به افتتاح حساب در صندوق اقدام می‌کنند، این امکان را دارند که در هرزمانی و از طریق شبکه بانکی شتاب از حساب خود برداشت کنند.

 وی با اشاره به تسهیل شرایط دریافت وام برای جامعه هدف و اخذ حداقل ضمانت برای فرد دریافت‌کنندگان وام اظهار کرد: تمامی تسهیلات زیر ۵ میلیون تومان بدون کارمزد و تسهیلات بالای ۵ میلیون تومان با کارمزد ۳ درصد پرداخت می‌شود. همچنین تمامی وام‌های پرداختی با هزینه کمیته امداد بیمه عمر می‌شوند تا در صورت فوت وام‌گیرنده، مشکلی برای بازماندگان از بابت پرداخت اقساط به وجود نیاید.

حسن‌زاده با اشاره به پرداخت ۳ هزار فقره وام توسط صندوق امداد ولایت استان در ۶ ماهه اول سال جاری گفت: ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات در نیمه اول سال جاری به نیازمندان استان پرداخت‌شده است که نسبت به آمار سال گذشته، ۳۰ درصد رشد داشته است.

رئیس صندوق امداد ولایت استان با عنوان اینکه در تمامی ادارات کمیته امداد شهرستان‌های استان، رابطین صندوق مستقر هستند افزود: همکاران ما در شهرستان‌ها با تشکیل پرونده مددجویان و کمترین ضمانت، پرونده را تکمیل کرده و نسبت به واریز مبلغ تسهیلات به‌حساب آن‌ها اقدام می‌کنند. حتی افتتاح حساب و چاپ کارت‌بانکی مشتریان نیز در شهرستان‌ها صورت می‌گیرد.

افتتاح بیش از ۱۰۰هزار فقره حساب بانکی در طول ۴ سال اخیر
وی با اشاره به افتتاح بیش از یک‌صد هزار فقره حساب بانکی در طول ۴ سال اخیر در صندوق امداد ولایت استان گفت: علاوه بر جامعه هدف کمیته امداد، سایر شهروندان و خیران نیز در این صندوق حساب سپرده قرض‌الحسنه افتتاح کرده‌اند.

حسن‌زاده با دعوت از خیرین و نیکوکاران استان جهت مشارکت در دستگیری از نیازمندان اظهار کرد: از تمامی خیرین استان می‌خواهیم با افتتاح حساب قرض‌الحسنه در این صندوق، ضمن شراکت در این کار خیر و مدیریت منابع مالی خود، زمینه‌ساز پرداخت تسهیلات به نیازمندان باشند.

رئیس صندوق امداد ولایت استان در پایان اساسی‌ترین هدف از تشکیل صندوق را تمرکز منابع مالی کمیته امداد امام دانست و افزود: این کار سبب تجمیع مددجویان کمیته شده است که علاوه بر پرداخت تسهیلات،   خدمات و کمک‌های غیر نقدی نظیر سبد خرید کالا در قالب بن کارت و حتی کمک به نیازمندان بهزیستی، زندانیان، زنان باردار و شیرده و کودکان زیر ۵ سال که سو تغذیه دارند، نیز از طریق صندوق امداد ولایت استان امکان‌پذیر شده است.

لازم به ذکر است، صندوق امداد ولایت، در افق ۱۴۰۴ پیشتاز در ارائه‌ی خدمات متمایز قرض‌الحسنه و نماد بانکداری اسلامی خواهد بود و  بر این اساس، تحقق اهداف متعالی نظیر: پرداخت حداکثری وام‌های قرض‌الحسنه‌ی هدفمند، نظارت‌شده و اثربخش باهدف توانمندسازی اقشار ضعیف جامعه و بهره‌گیری از برترین روش‌ها، سیستم‌ها و فناوری‌ها به‌منظور ارائه‌ی خدمات مطلوب به ذی‌نفعان و اخذ کمترین کارمزد در مقایسه با بانک‌ها، مؤسسات مالی و اعتباری و سایر صندوق‌های قرض‌الحسنه، متمرکزشده که نویدبخش نگاهی متعالی به بانکداری اسلامی و حمایت از نیازمندان است.

کد خبر: ۴۶٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha