۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
دو خطه کردن راه‌آهن زنجان -تهران باعث افزایش کیفیت حمل و نقل ریلی می شود
سرپرست راه‌آهن شمال‌غرب کشور:

دو خطه کردن راه‌آهن زنجان -تهران باعث افزایش کیفیت حمل و نقل ریلی می شود

زنجان-سرپرست راه‌آهن شمال‌غرب کشور گفت: اجرای طرح دو خطه کردن راه‌آهن زنجان - تهران منجر به ارتقای کیفیت خدمات به کاربران از خطوط ریلی این مسیر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  بازار، علی خدایی بعد از ظهر پنج شنبه در آیین گرامی‌داشت هفته حمل و نقل که در راه‌آهن شمال‌غرب برگزار شد، با یادآوری اینکه از ۲۶ آذرماه تا اول دی‌ماه به عنوان هفته حمل و نقل نام‌گذاری شده است، گفت: طرح دو خطه کردن راه آهن زنجان-قزوین در چهار قطعه اجرا می شود که یکی از قطعه ها در استان قزوین و قطعه های ۲، سه و چهار در استان زنجان قرار دارد، گفت: طول خط ریلی ۲ خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین ۱۷۱ کیلومتر است.

سرپرست راه‌آهن شمال‌غرب کشور گفت: اجرای طرح دو خطه کردن راه‌آهن زنجان - تهران منجر به ارتقای کیفیت خدمات به کاربران از خطوط ریلی این مسیر خواهد شد.

خدایی از افزایش ۲۵ درصدی جابه‌جایی بار در ناوگان حمل و نقل ریلی شمال‌غرب خبر دادو اظهار کرد:  اقدامات ارزشمندی در حوزه ناوگان ریلی شمال‌غرب انجام شده که از جمله ساخت سکوی دوم ایستگاه خرم‌دره، تعمیرات اساسی بخش خدماتی ایستگاه‌های زنجان و میانه، افتتاح ایستگاه تخلیه فیدر گوگرد در بناب و ایستگاه تخلیه گندله در ایستگاه میانه از اقدامات مهم این ناوگان است.

سرپرست راه‌آهن شمال‌غرب کشور به کیفیت قطارها اشاره کرد و گفت: این شرکت بر کیفیت قطارها تأکید جدی دارد و تاکنون این امر مهم محقق شده  است.

خدایی ابراز کرد: ناوگان ریلی بر ارائه خدمات بهتر به مسافران تأکید جدی دارد و به ساماندهی فضای فیزیکی ترمینال توجه ویژه می‌کند و در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی استان‌هایی هستند که در حوزه استحفاظی راه‌آهن شمال غرب اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کنند، افزود:  حوزه استحفاظی راه‌آهن شمال غرب ۱۲۴ کیلومتر مسیر آذربایجان و ۶۰۱ کیلومتر خروجی ایستگاه مراغه  است.

سرپرست راه‌آهن شمال‌غرب کشور با بیان اینکه این مسیر ریلی ۳۵ ایستگاه دارد، تصریح کرد: هر چقدر در این حوزه هزینه کنیم،سرمایه‌گذاری است.

خدایی بر  بهره‌وری در این حوزه تاکید کردو گفت: باید این حوزه ارتقاء یابد.

وی به حوادث رخ داده در ناوگان ریلی شمالغرب کشور اشاره کرد و افزود: خوشبختانه طی سال‌های اخیر حادثه ناگواری در حوزه ریلی شمال‌غرب رخ نداده است.

سرپرست راه‌آهن شمال‌غرب کشور به افزایش جا به جایی مسافردر ناوگان ریلی شمالغرب کشور اشاره کرد و افزود: ۹ درصد نفر کیلومتر در حوزه جابه‌جایی مسافران، ۱۲ درصد در حوزه جابه‌جایی مسافران حومه‌ای و در مجموع ۳.۱ درصد در حوزه جابجایی مسافران بوده است.

کد خبر: ۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha