۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
زنجان در سال آبی ۹۸ و ۹۹ ترسالی نسبی داشته است
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان:

زنجان در سال آبی ۹۸ و ۹۹ ترسالی نسبی داشته است

زنجان- افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با بیان اینکه در سال آبی ۹۸ و ۹۹ در ترسالی نسبی بودیم، گفت: در سال بیش از ۱۰۰.۵ میلیون متر مکعب کسری مخزن در استان داریم.

اسماعیل افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در سال آبی ۹۸ و ۹۹ در ترسالی نسبی بودیم، گفت: در سال بیش از از ۱۰۰.۵ میلیون متر مکعب کسری مخزن دراستان زنجان داریم و از مخازن بیشتر از ظرفیت استفاده می‌کنیم.

وی اظهار کرد: وضعیت منابع آبی زیر زمینی استان زنجان در وضعیت بحرانی است و وضعیت دشت های استان هم خوب نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، با بیان اینکه استان هفت دشت دارد، گفت: این دشت ها وضعیت بحرانی دارند و وضعیت دشت ابهر نسبت به سایر دشت‌ها بحرانی‌تر است. 

افشاری با بیان اینکه کسری مخازن دشت‌های استان ۲.۵ میلیارد متر مکعب است، ابراز کرد: بهبود شرایط دشت ابهر یکی از مهم ترین برنامه هایی است که به تایید و تصویب وزارت نیرو نیز رسیده که در استان امسال با جدیت پیگیری خواهد شد. 

وی افزود: از سال ۷۶ تا کنون میزان منابع  آبی دشت ابهر با کاهش مواجه بوده و برای خروج از بحران دشت ابهر تمام چاه‌های غیرمجاز مسدودخواهد شد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، تصریح کرد: سطح آب زیر زمینی این دشت ۳۱ متر افت کرده و لذا در سال جاری بهره وری درست آب در دستور کار است.

کد خبر: ۴۶٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha