۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
نصب و راه‌اندازی سیستم شناسایی اتوماتیک و ردیابی شناورها (AIS در بندر هرمز)
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر خبر داد:

نصب و راه‌اندازی سیستم شناسایی اتوماتیک و ردیابی شناورها (AIS در بندر هرمز)

بندرعباس- مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر از تجهیز و راه اندازی سیستم (AIS) بر اساس ضوابط و استانداردهای و آیین نامه‌های بین اللملی در مرکز کنترل دریایی بندر هرمز خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریا نوردی استان هرمزگان، حمید رضا محمد حسینی با اشاره به موارد در کنوانسیون SOLAS اظهار کرد: ایمنی جان انسان در دریا، ایمنی ناوبری و حفظ محیط زیست دریا از جمله مواردی است که در کنوانسیون سولاسSOLAS بدان  تاکید شده است.

وی افزود: بسط و گسترش مقررات و ضوابط و پیاده سازی زیر ساخت ها  مرتبط با این کنوانسیون همواره  ارجح امور بوده است.

محمد حسینی بر لزوم  نصب و راه اندازی سیستم شناسایی اتوماتیک و ردیابی شناورها  در بندرگاه هرمز  اشاره داشت و گفت: به لحاظ موقیعت خاص گردشگری و مسافری همچنین کثرت تردد و و رعایت الزامات و کنوانسیون های ابلاغی این بندر به سیستم  مذکور مجهزگردید.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر، مهمترین مزایای این سیستم را سهولت در شناسایی تردد شناوها، مبادله اطلاعات ضروری میان شناورها بدون دخالت انسان و به صورت خودکار و نیز کاهش ترافیک بر روی مدارهای ( VTS)  عنوان کرد.

شایان ذکر است: دستگاهAIS قادر است اطلاعات ثبت شده را به صورت دایمی به سایر شناورها و دستگاه های ترافیکی ساحلیVTS ارسال و اطلاعات ارسالی از سایر شناورها را دریافت کند.

پیش از این بندر شهید حقانی در مرکز استان به عنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور به این سیستم مجهز شده بود.

کد خبر: ۴۶٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha