۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
حرکت شرکت‌ها به بازارگردانی ضروری است
عضو هیات‌ مدیره کانون کارگزاران:

حرکت شرکت‌ها به بازارگردانی ضروری است

باقری کوپایی، عضو هیات‌ مدیره کانون کارگزاران گفت: الزام شرکت‌ها به بازارگردانی، اقدام زیرساختی بسیار مناسبی برای بازار سرمایه است. این فعالیت می‌تواند موجب جلوگیری از اقدامات هیجانی چه در وضعیت صعودی و چه در وضعیت نزولی بازار شود.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، عضو هیات مدیره این کانون در ادامه افزود: توجه به این نکته نیز حایز اهمیت است که فعالیت بازارگردانی باید در قدم بعدی فعالیتی سودآور تعریف شود و اقداماتی انجام شود که بازارگردان‌ها به طور خودکار تمایل به ورود بیشتر به بازار سرمایه را داشته باشند، بازارگردانی نوعی کسب‌وکار است و کسب‌وکاری که سودآور نباشد، در بلندمدت موفق نخواهد بود. بنابراین در صورتی که دستورالعمل‌ها در این راستا تنظیم شود، مزایای زیادی به دنبال خواهد داشت، از جمله اینکه فضای رقابتی میان بازارگردان‌ها شکل خواهد گرفت و قیمت به ارزش ذاتی خود نزدیک خواهد شد.

عضو هیات مدیره کارگزاری بانک مسکن در ادامه اضافه کرد: به نظر من باید بورس از یک بازار مبتنی بر صف خرید و صف فروش به سمت یک بازار مبتنی بر تحلیل هدایت کند و در آنجا اشخاصی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند، به ناچار باید یا دانش بازار سرمایه خود را افزایش دهند یا اینکه به صورت غیرمستقیم و از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها به بازار ورود کنند.

کد خبر: ۴۶٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha