۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
گیلان در استفاده از ظرفیت اتحادیه اوراسیا پیشتاز است
سرکنسول ایران در آکتائو قزاقستان:

گیلان در استفاده از ظرفیت اتحادیه اوراسیا پیشتاز است

رشت- سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو قزاقستان گفت: گیلان در استفاده از ظرفیت اتحادیه اقتصادی اوراسیا و تعرفه های ترجیحی این اتحادیه پیشتاز است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، حبیب اله ملکوتی فر در دیدار با استاندار گیلان به وجود ظرفیت برای صادرات محصولات تولیدی گیلان به آکتائو اشاره کرد و گفت: گیلان در استفاده از ظرفیت اتحادیه اقتصادی اوراسیا و تعرفه‌های ترجیحی این اتحادیه پیشتاز بوده و در این راستا امکان افزایش بهره مندی از این فرصت مطلوب از طریق قزاقزستان و آکتائو وجود دارد.

حبیب‌اله ملکوتی‌فر اتصال راه آهن به بندرکاسپین را باتوجه به ارتباط گسترده از طریق دریا با آکتائو در مسیر رونق مبادلات بسیار اثربخش دانست و افزود: ایجاد خط پروازی مستقیم با یکی از استان های شمالی ایران، علاوه بر تقویت ارتباطات اقتصادی در حوزه های گردشگری و درمانی نیز بسیار حائز اهمیت است.

بندر آکتائو به عنوان مرکز استان مانگیستائو قزاقستان در ساحل شرقی دریای خزر واقع و این شهر بندری و نفتی به دلیل توسعه زیرساخت های تجاری و ترانزیتی به یکی از بنادر فعال و تاثیرگذار در دریای خزر تبدیل شده است.

این شهر بندری که از آن به عنوان «دروازه دریایی قزاقستان» نیز یاد می شود، نقش بسیار مهمی در تجارت دریایی در دریای خزر دارد.

کد خبر: ۴۶٬۶۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha