۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
۸۳۴ هزار فرصت شغلی جدید در کشور ایجاد شد
نوبخت:

۸۳۴ هزار فرصت شغلی جدید در کشور ایجاد شد

جیرفت - رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: پاییز سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۸۳۴ هزار فرصت شغلی به تعداد شاغلان کشور اضافه شد که بیشترین آن مربوط بخش غیردولتی است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدباقر نوبخت پیش از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در فرودگاه جیرفت ضمن گرامیداشت دهه فجر گفت: تاکنون ۳۴۵ میلیارد تومان از ۴۳۴ میلیارد تومان اعتبار ۱۶ طرح مصوب سفر قبل به استان کرمان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در سفر گذشته به این منطقه مصوب شد ۱۰ هزار واحد برای افراد محروم در جنوب استان کرمان احداث شود، افزود: بر این اساس مقرر شد پنج هزار واحد توسط کمیته امداد و پنج هزار واحد هم توسط بنیاد مسکن ساخته شود.

نوبخت عنوان کرد: در حال حاضر پنج هزار و ۳۵۰ واحد از این واحدهای مسکونی گفته شده احداث شده است و ان شاالله مابقی واحدها هم تا پایان امسال آماده تحویل به محرومان می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه حجم اداری دولت باید کوچک شود، گفت: بر اساس قانون به ازای هر یک نفر بازنشسته یک نفر می تواند جایگزین شود.

نوبخت با اشاره به اینکه دولت در زمینه استخدامی های دولتی تا حدودی محدودیت دارد، عنوان کرد: فرصت های شغلی باید در زمینه های توسعه و فعالیت در بخش خدمات کشاورزی، صنعت و ایجاد واحدهای تولیدی ایجاد شود.

وی بیان کرد: پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۸۳۴ هزار فرصت شغلی به تعداد شاغلان کشور اضافه شد که البته بیشترین اشتغال مربوط بخش غیردولتی است.

نوبخت با اشاره به اینکه در دو سفر رئیس جمهور به کرمان دو هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان طرح و پروژه تعهد شده است، گفت: از این میزان تا کنون دو هزار و ۱۶ میلیارد تومان به این استان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: رصد پیشرفت طرح های توسعه جنوب کرمان، ایجاد عدالت اجتماعی، فقرزدایی و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اهداف این سفر است.

کد خبر: ۴٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha