۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
دامغان ۱۲۹ معدن دارد/ ضرورت توسعه صنایع تبدیلی
فرماندار دامغان:

دامغان ۱۲۹ معدن دارد/ ضرورت توسعه صنایع تبدیلی

دامغان - فرماندار دامغان بابیان اینکه از ۶۰۰ معدن استان ۱۲۹ باب در دامغان قرار دارد، گفت: یکی از تأکیدات ما با توجه به ظرفیت‌های شهرستان، اشاعه صنایع تبدیلی معدنی است.

علی‌اصغر مجد در حاشیه آئین بهره‌برداری از معدن مس دامغان با حضور استاندار سمنان به مناسبت دهه فجر در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه یکی از ظرفیت‌های ارزشمند شهرستان وجود ذخایر غنی مس و دیگر فلزات است، بیان داشت: در دامغان ۱۲۹ معدن وجود دارد که ۷۱ درصد از این معادن فعال هستند.

وی بابیان اینکه ورود معادن به مبحث فرآوری سبب شده تا از خروج مواد خام از کشور جلوگیری شود، افزود: توسعه صنایع تبدیلی می‌تواند به ایجاد ثروت منتهی شود.  

فرماندار دامغان گفت: در ایام دهه فجر امسال ، شاهد افتتاح ۱۱۶ پروژه در بخش‌های عمرانی و اقتصادی در شهرستان دامغان هستیم که ۱۰۸ پروژه بااعتبار ۵۲۷ میلیارد ریال در بخش عمرانی و هشت پروژه بااعتبار ۲۱۶ میلیارد ریال در بخش تسهیلاتی هستند.

مجد گفت: پروژه‌های بهره برداری شده در ایام الله دهه فجر امسال به نسبت هفته دولت سال جاری، ۷۶ درصد از نظر ریالی رشد داشته است.‌

به گزارش خبرنگار بازار، در چند روز گذشته از ایام الله دهه مبارک فجر جاری، پروژه های مختلفی با ارزش بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان با اعتبارات تخصیص یافته دولتی و ۲۰۰ میلیارد تومان  اعتبار در بخش خصوصی افتتاح شده است.‌

کد خبر: ۴٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha