۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
بررسی طرح مالیات بر خانه‌های خالی، دستور کار شورای نگهبان
سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد

بررسی طرح مالیات بر خانه‌های خالی، دستور کار شورای نگهبان

کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفت: پس از ارسال مجدد طرح مالیات بر خانه‌های خالی از مجلس به شورای نگهبان، این طرح در دستور کار و در حال بررسی است.

به گزارش بازار، کدخدایی در نشست خبری با خبرنگاران، به تایید ۶ مصوبه مجلس و تشخیص عدم مغایرت آن‌ها با شرع و قانون اساسی در شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: طرح مالیات بر خانه‌های خالی پس از آنکه فق‌های شورای نگهبان ایرداتی از جمله تعریف دقیق نداشتن از منازل خالی، زمان اتمام عملیات ساختمانی و مدت چهار ماه برای انتقال ملک بر آن گرفتند، به مجلس عودت شد که دوباره این طرح به شورای نگهبان ارسال شده که هم اکنون این طرح در دستور کار است و جزئیات و نتایج آن بررسی و اعلام خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین درباره حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: حضور زنان و ثبت نام آنان بلامانع است، اما بحث‌های دیگر آن باید به تدریج حل شود.

وی افزود: هیچ زمانی نامزدی را به دلیل زن بودن رد صلاحیت نکرده ایم.

کدخدایی درباره اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری هم گفت: خیلی نمی‌توان درباره این موضوع اظهارنظر کرد، مصوبه هنوز به دست ما نرسیده است، اگر به دست ما به رسد و ایرادات قابل رفع باشد، به انتخابات ۱۴۰۰ می‌رسد، اما اگر ایرادات جدی داشته باشد، باقی می‌ماند.

وی در ادامه تصریح کرد: شورای نگهبان مثل همه ادوار تجربه و نظرات مشورتی خود را از طریق پژوهشکده شورا و اعضا در جلسات مطرح می‌کند، تا زمانی که مصوبه‌ای از مجلس به ما ارائه نشود، نمی‌توان در این باره اظهار نظر کرد.

کد خبر: ۴۶٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha