۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
شرط دولت برای قطع واردات برنج/ ضرورت تامین برنج به نرخ ارزان
محمود واعظی مطرح کرد:

شرط دولت برای قطع واردات برنج/ ضرورت تامین برنج به نرخ ارزان

آمل - رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره جلوگیری از واردات برنج خارجی گفت: به شرط تامین برنج به نرخ ارزان و به قیمت وارداتی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، واردات محصولات از جمله برنج را قطع می کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، محمود واعظی صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران درباره ممنوعیت و محدودیت واردات برنج خارجی گفت: سفره مردم برای دولت اهمیت زیادی دارد و اگر برنج مورد نیاز به قیمت ارزان در داخل تولید و به نرخ واردات عرضه شود، واردات برنج را قطع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اولویت دولت حمایت از مردم و سفره های آنان است، تصریح کرد: اگر برنج مورد نیاز داشته باشیم که بتوانیم سفره مردم را تامین کنیم، ضمن آن که واردات برنج خارجی را قطع می کنیم بلکه مازاد تولید را صادر خواهیم کرد.

وی با اشاره به اقدام خوب راه اندازی سورتینگ برنج در آمل، این طرح را سبب رونق صادرات و ارزش افزوده محصولات کشاورزی دانست و گفت: دولت اعتقادش براین است که حامی بخش خصوصی و کارآفرینان خلاق باشد و باید بسترهای مورد نیاز برای صادرات محصولات به سایر استان ها و خارج از کشور فراهم شود.

واعظمی یاداور شد: دولت از از پایانه صادراتی برنج ایران برای تکمیل فازهای در دست اجرا حمایت خواهد کرد زیرا اجرای این طرح سبب می شود تا برنج همانند بورس عرضه و دست دلالان و واسطه ها کوتاه شود.

سورتینگ مرکز بین المللی پایانه صادراتی آمل همزمان با دهه فجر در آمل راه اندازی شد.

کد خبر: ۴٬۶۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha