۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی دریا برگزار شد
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران:

مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی دریا برگزار شد

اسدروز، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: مانور آمادگی مقابله با آلودگی دریایی با هدف ارتقاء ایمنی دریانوردی و حفاظت از محیط زیست دریایی در اسکله‌های صادراتی پایانه نفتی خارگ برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، عباس اسدروز، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران اظهار کرد: هدف از برگزاری این مانور لزوم آمادگی و سرعت عمل در برابر هرگونه آلودگی نفتی و ارزیابی توان تجهیزاتی موجود در هنگام مواجهه با سوانح به ویژه آلودگی دریا است.

وی درباره مراحل اجرای مانور افزود: طبق سناریوی طراحی شده پس از اعلام مشاهده لکه نفتی و بررسی میزان آلودگی، شرایط اضطراری اعلام و تیم‌های عملیاتی متشکل از HSE، عملیات دریایی، ترابری، عملیات صادرات، حراست و ... به صورت آماده باش در آمده و نسبت به آماده‌سازی شرایط عملیاتی مقابله با لکه نفتی اقدام شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی با تاکید بر اینکه پس از انتقال تجهیزات، عملیات مقابله با آلودگی دریا انجام و عملیات بوم‌اندازی صورت گرفت، تصریح کرد: در ادامه جمع‌آوری، شستشو، انتقال تجهیزات و پسماندهای عملیاتی انجام و مانور با موفقیت به پایان رسید.

اسدروز با اشاره به اینکه تمام مراحل مانور در حضور نمایندگان اداره کل بندر و دریانوردی بوشهر انجام شد، گفت: برگزاری مانور می‌تواند نقش مهمی در افزایش آمادگی نیروهای مقابله با هرگونه آلودگی احتمالی و مسائل زیست محیطی ایفا کند.

کد خبر: ۴۶٬۵۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha