۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
لجبازی ترامپ عامل آسیب پذیری اقتصاد آمریکا
«نیویورک تایمز» نوشت؛

لجبازی ترامپ عامل آسیب پذیری اقتصاد آمریکا

یک روزنامه آمریکایی نوشت: رئیس جمهور آمریکا با لجبازی به اقتصاد این کشور آسیب می‌زند.

به گزارش بازار، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به قلم پاول کروگمان در پایگاه اینترنتی خود نوشت: حال که ترامپ صرفاً به خاطر لجبازی به اقتصاد آمریکا صدمه می‌زند، سئوالی که مطرح می‌شود این است که اگر وی در انتخابات پیش رو شکست بخورد، چه کار خواهد کرد؟

در این گزارش آمده است که سال گذشته، ترامپ نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را فردی ناخوشایند، کینه توز و وحشتناک توصیف کرد. واقعیت این است که نانسی پلوسی چنین شخصیتی نیست، اما این توصیف‌ها کاملا درباره ترامپ درست است.

پاول کروگمان نوشت، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موضوع کینه توزی ترامپ به عاملی برای نگرانی شدید تبدیل شده است. وی پیشتر گفته بود که اگر در انتخابات شکست بخورد نتیجه را نخواهد پذیرفت. این نشان می‌دهد که وی به نتیجه انتخابات بی اعتماد است. هیچ کسی نمی‌داند اگر وی نخواهد نتایج انتخابات را بپذیرید و زمینه را خشونت فراهم بکند چه اغتشاشاتی ایجاد خواهد شد. حتی اگر این نگرانی را نادیده بگیریم، ترامپ بعد از انتخابات به مدت دو ماه و نیم دیگر همچنان رئیس جمهور باقی خواهد ماند. اگر در انتخابات شکست بخورد ممکن است در آن دو ماه و نیم از هیچ اقدامی برای گرفتن انتقام از آمریکایی‌ها به علت رأی ندادن به وی کوتاهی نکند.

نویسنده گزارش نیویورک تایمز در ادامه نوشته است ما روز سه شنبه تا حدودی از درکی از ریاست جمهوری ترامپ به عنوان فردی که مدت ریاست جمهوری اش در حال اتمام است به دست آوردیم. وی به صراحت اعلام کرد نمی‌خواهد درباره طرح کمک مالی به میلیون‌ها شهروند نیازمند با دموکرات‌ها گفتگو کند. به نظر می‌رسد که انگیزه وی از این اقدام صرفاً ارسال پیامی ایذایی به شهروندان آمریکایی بوده باشد.

کد خبر: ۴۶٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha