۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
رشد اقتصاد و اشتغال در کشور منفی است
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

رشد اقتصاد و اشتغال در کشور منفی است

ساری- نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، رشد اشتغال و اقتصاد را در کشور منفی دانست و تنها راه برون رفت از شرایط کنونی راتوجه به صادرات ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، مسعود خوانساری بعدازظهر پنجشنبه در جمع تولیدکنندگان و تجار مازندران گفت: با وجود کشورهای همسایه و پتانسیل های داخلی اگر بتوانیم موانع صادرات را به حداقل برسانیم می توانیم صادرات بسیار بیشتری داشته باشیم و تا اندازی تحریم ها را کاهش دهیم.

وی افزود: در سال هزار و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان وآشکار پرداخت می کنیم ولی بودجه سال ۹۹ بودجه خوبی نیست و در آن آمده که ۸۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت بفروشیم و ۴۰ هزار میلیارد تومان فروش دارایی را داشته باشیم.

وی گفت: اگر قرار است روال به همین شکل باشد سال آینده یک تورم ۳۰ تا ۴۰ درصدی را خواهیم داشت و در این وضعیت، تنها راه برای رفع مشکلات این است که به صادرات توجه کنیم.

خوانساری با اشاره به تحریم های ظالمانه و اینکه پیش بینی می شود سال های آتی در فروش نفت و جابجایی پول مشکل داشته باشیم، وابستگی ۲۷ درصدی به بودجه نفت در سال آینده و بزرگ بودن دولت را از مشکلات فراروی برشمرد و گفت: در بودجه سال آینده بودجه شرکت های دولتی ۱۶ درصد رشد یافته است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مازندران، رشد اقتصاد و اشتغال را در کشور منفی ذکر کرد و گفت: رشد اقتصادی کشور در سال جاری منفی ۹.۵ درصد و در سال آینده منفی ۱۴ پیش بینی می شود و در این شرایط تنها راه نجات توجه به صادرات غیرنفتی کالاها است.

وی صدور بخشنامه های متفاوت و متناقض در کشور را سدی فراروی صادرات بیان کرد و گفت: کشورهای منطقه هزار میلیارد تومان نیاز وارداتی دارند که ایران می تواند درصد بالایی از آن را تامین کند.

کد خبر: ۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha