۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
تخلیه ۱۰ هزار تن کالا در بندر چابهار/ رشد ۳۳۰ درصدی واردات کالاهای اساسی از طریق تنها بندر اقیانوسی ایران
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تخلیه ۱۰ هزار تن کالا در بندر چابهار/ رشد ۳۳۰ درصدی واردات کالاهای اساسی از طریق تنها بندر اقیانوسی ایران

زاهدان - موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با وجود اینکه کرونا اغلب فعالیت های اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده اما از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰هزار تن کالا در بندر چابهار تخلیه شده است.

احمد علی موهبتی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: با توجه به اینکه کرونا اغلب فعالیت های اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده بود اما در سال جاری روند تخلیه و بارگیری در بندر چابهار به نحو مطلوب انجام شده است.

وی با اشاره به تخلیه ۱۰ هزار تن کالا از ابتدای سال جاری در بندر چابهار افزود: طی این مدت میزان ترانزیت کالا از بندر چابهار نیز ۱۵۷ برابر افزایش یافته و محصولات کشاورزی، دامی، گندم، شکر و مواد غذایی از این طریق جابه جا شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این مدت ۸۷۰ هزار تن کالای اساسی به بندر چابهار وارد شده است به طوری که در ۶ ماهه اول امسال واردات کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار ۳۳۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به ضرورت بهره گیری از ظرفیت بنادر استان سیستان و بلوچستان گفت:توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه مستلزم بهره برداری بهینه از ظرفیت های محلی و مرزی بویژه ظرفیتهای  صنعتی، کشاورزی و معادن است.

موهبتی افزود: باید از این پتانسیل ها برای تولید کالاهای رقابتی استفاده کرد تا توسعه همه جانبه و دستیابی به بازارهای جدید سریع تر محقق شود.

کد خبر: ۴۶٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha