۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
بایدن: «کاملا»، تو باعث افتخار مایی!/ ترامپ: «مایک»، پیروزی بزرگی به دست آوردی!
متعاقب مناظره معاونین اعلام شد؛

بایدن: «کاملا»، تو باعث افتخار مایی!/ ترامپ: «مایک»، پیروزی بزرگی به دست آوردی!

مناظره معاونین رؤسای جمهوری امریکا باعث افزایش محبوبیت کاملا هریس در میان مردم شد. نظرسنجی ها نشان داده است که مردم هریس را گزینه مناسبی برای انجام مسولیتهای ریاست جمهوری در صورت نیاز می دانند.

بازار؛ گروه بین الملل: مناظره اول ریاست جمهوری امریکا برگزارشد. مناظره ای در فضایی متفاوت، فضایی که با صفحات پلکسی گلاس جدا شده بود و تنشی که در فضا موج می زد.

پیش از این جلسه رسانه های امریکایی در مورد دلیل عدم قرنطینه مایک پنس صحبت می کردند. فردی که در هفته های گذشته همواره با دونالد ترامپ بوده است و بعد از ابتلای او به بیماری باید دو هفته قرنطینه می شد. اما نه تنها او این دو هفته قرنطینه را قبول نکرد بلکه همسرش کارن پنس هم در این جلسه بدون ماسک حضور پیدا کرده بود.

نکته دیگری که قبل از این جلسه در رسانه های غربی مورد بحث بود، خبر منتشر شده در مورد وضعیت ترامپ بود. منابع آگاه به سی ان ان اعلام کرده بودند ادعای کاخ سفید مبنی بر انجام تست کرونا برای ترامپ یک یا دو بار در روز قبل از ابتلای وی ادعایی نادرست است و او بعضا چندین روز این آزمایش را انجام نمی داد و در تمامی محافل و جلسات برگزار شده توسط کاخ سفید و در جریان کمپین های انتخاباتی شرکت می کرد.

ضعف ترامپ در مدیریت پاندمی بر مناظره سایه افکند
کاملا هریس اعلام کرد در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما مرکزی برای ارزیابی پاندمی ها و ارایه پاسخ مناسب به آنها در داخل کاخ سفید راه اندازی شده بود که  عملکرد بسیار موفقی داشت ولی بعد از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، این مرکز کاملا تعطیل شد. اما مایک پنس گفت که این ادعا دروغ است.

ضعف ترامپ در مدیریت پاندمی در امریکا یکی از مهمترین مسایل این روزهای امریکا است. اهمیت این مساله تا آنجا است که یکی از نشریات تخصصی پزشکی در امریکا که تنها و تنها به انتشار مقالات علمی در مورد تحولات جدید پزشکی می پردازد، برای اولین بار در تاریخ مقاله ای سیاسی منتشر کرد و نوشت: «باید با مشارکت در انتخابات، ترامپ را از کاخ سفید خارج کرد زیرا او با سوء مدیریت  یک پاندمی را به یک بحران بزرگ انسانی و اقتصادی در امریکا تبدیل کرده است.»

به هر حال با تمامی حواشی این انتخابات پرماجرا، اولین و تنها مناظره معاونین ریاست جمهوری امریکا برگزار شد. نظرسنجی های انجام شده توسط  مرکز افکارسنجی اس اس آر نشان داده است نتیجه مناظره با پیش بینی های قبلی هماهنگ بوده است.

پیش از این مناظره نظرسنجی ها نشان داده بود که ۶۱ درصد از مردم امریکا «کاملا هریس» را پیروز اصلی این مناظره می دانستند و ۳۶ درصد بر این باور بودند که پنس در این مناظره قدرتمند تر ظاهر خواهد شد. بعد از اتمام مناظره هم نظر سنجی ها تقریبا همین آمارها را نشان می داد. بررسی های انجام شده بعد از پایان مناظره نشان داد ۵۹ درصد از مردم کاملا هریس را موفق تر ارزیابی کردند و ۳۹ درصد پنس را پیروز می دانستند.

محبوبیت هریس بیشتر شد
بررسی های انجام شده توسط مرکز افکارسنجی پیو نشان داده است محبوبیت کاملا هریس در میان افرادی که این مناظره را تماشا کرده بودند افزایش یافته است در حالیکه محبوبیت مایک پنس کمتر شده است. پیش از مناظره ۵۶ درصد از مردم امریکا اعلام کرده بودند نسبت به هریس نظر مثبتی دارند ولی سهم این افراد بعد از مناظره به ۶۳ درصد ارتقا یافت. در مقابل محبوبیت مایک پنس قبل و بعد از مناظره با یک درصد کاهش از ۴۱ درصد به ۴۰ درصد رسید.

در بخش دیگری از این افکارسنجی از مردم سوال شده است که به نظرشان کدام یک از این دو معاون قابلیت انجام مسولیتهای رییس جمهوری را در امریکا دارند. نتایج نشان داد مردم بر این باورند هر دو پتانسیل لازم برای انجام مسولیتهای ریاست جمهوری را دارند. ۶۵ درصد اعلام کردند پنس شرایط و ویژگی های لازم برای این کار را دارد و ۶۳ درصد از قابلیتهای هریس برای فعالیت در این عرصه صحبت کردند.

قرار است دومین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری در روز ۱۵ اکتبر برگزار شود. بایدن اعلام کرده است که در مناظره شرکت می کند ولی تنها شرط حضورش در مناظره منفی شدن جواب تست کرونای رییس جمهوری و ایمن بودن حضور وی در کنار افراد دیگر در مناظره است. سی ان ان در مورد اهمیت مناظره پیش رو نوشت: «در اولین مناظره برگزارشده بین ترامپ و بایدن، بایدن به عنوان پیروز مناظره معرفی شد و سپس رکورد جذب بودجه در روز بعد از مناظره را شکست. سپس در مناظره معاونین ریاست جمهوری، کاملا هریس به عنوان برنده مناظره معرفی شد. حال سوال این است که کدامیک از این دو کاندیدا به ادامه مناظرات نیاز دارد.»

در ادامه گزارش آمده است: «بایدن بعد از اولین مناظره به کمپین ادامه داده است و پیامهای خود را به مردم می رساند. او در این مناظرات و رقابتها موفق تر عمل کرده است و سابقه درخشانش در عرصه سیاست برگ برنده ای برای او است.»

عکس العمل کاندیداها به مناظره چه بود
بعد از پایان مناظره معاونین ریاست جمهوری در امریکا، دو کاندیدا به سرعت پیامی در حساب توییتری خود قرار دادند و ارزیابی خود را از این مناظره اعلام کردند.سی ان بی سی  نوشت: «چند دقیقه بعد از پایان مناظره دونالد ترامپ در حساب توییترش نوشت مایک پنس یک پیروزی بزرگ را به دست آورد. جو بایدن هم در همان زمان با انتشار پیامی خطاب به کاملا هریس نوشت تو باعث افتخار همه ما هستی.»

کد خبر: ۴۶٬۴۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha