۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
۵۹ درصد امریکایی‌ها «کاملا هریس» را پیروز مناظره می‌دانند
مناظره معاونین نامزدهای ریاست جمهوری امریکا برگزار شد؛

۵۹ درصد امریکایی‌ها «کاملا هریس» را پیروز مناظره می‌دانند

مناظره معاونین ریاست جمهوری امریکا صبح امروز به وقت ایران برگزار شد و در این مناظره هم بحث مدیریت نامناسب ترامپ در جریان همه گیری کرونا، بسیار داغ بود. در این مناظره در مورد مسایل مختلفی صحبت شد و نظر سنجی ها نشان داد که ۵۹ درصد امریکایی ها کاملا هریس را پیروز این مناظره می دانند.

بازار؛ گروه بین الملل: تنها مناظره انتخاباتی بین مایک پنس معاون دونالد ترامپ و کاملا هریس معاون جو بایدن برگزار شد و همه گیری ویروس کرونا و ابتلای شخص رییس جمهور و شمار زیادی از اطرافیانش به این ویروس مهلک بر مناظرات سایه افکنده بود.

این مناظره ۹۰ دقیقه ای  به عنوان یکی از مهمترین مناظرات معاونین ریاست جمهوری در تاریخ امریکا شناخته می شود زیرا از یک طرف دونالد ترامپ در طول رقابتهای انتخاباتی بارها در مورد احتمال تقلب در انتخابات و عدم پذیرش شکست در انتخابات صحبت کرده است و از طرف دیگر جو بایدن از سیاستهای ترامپ در زمینه مقابله با ویروس کرونا به شدت انتقاد داشته است.

نظر سنجی های سی ان ان نشان داده است ۵۹ درصد از مردم کاملا هریس را برنده این مناظره انتخاباتی می دانستند و ۳۹ درصد از پنس به عنوان برنده این مناظره نام بردند. در این مناظره در مورد کوچک انگاری بیماری توسط ترامپ و عدم رعایت اصول بهداشتی در کاخ سفید انتقاد شد. انتقادی که پنس آن را نپذیرفت ولی توجیهی منطقی برای این عدم پذیرش نداشت.

از طرف دیگر کاملا هریس اولین زن سیاه پوست با سابقه خانوادگی از شرق آسیا است که در این سطح سیاسی در امریکا وارد شده است و اگر بایدن بتواند پیروز انتخابات شود، رکورد تازه ای برای  امریکایی ها ثبت خواهد شد. مهمترین مسایل مطرح شده در این مناظره را می توان این طور تفکیک کرد:

موضوع اول؛ عدم پرداخت مالیات توسط دونالد ترامپ
کاملا هریس: برای اینکه تمامی مردم امریکا بتوانند دلیل تاکید ما بر روی مساله مالیاتهای پرداخت نشده توسط رییس جمهور را متوجه شوند، باید بگویم که این مالیاتهای پرداخت نشده بدهی ترامپ به مردم امریکا است. مردمی که برای تامین هزینه های کشوری مالیات را پرداخت می کنند این سوال را مطرح کرده اند که چرا بالاترین مقام سیاسی امریکا و یکی از ثروتمندترین افراد کشور از پرداخت مالیات سر باز زده است یا قوانین را دور زده است؟ به نظر من مردم آمریکا باید بدانند چه کسی برای کشورشان تصمیم گیری می کند و آیا تصمیماتش برای حفظ منافع کشور است یا منافع شخصی؟

مایک پنس: مردم امریکا رییس جمهوری دارند که یک تاجر توانمند است. فردی کارافرین که برای تعداد زیادی از مردم شغل ایجاد کرده است. او در طول سالهای گذشته دهها میلیون دلار مالیات پرداخت کرده است و دهها هزار شغل ایجاد کرده است. در ضمن رییس جمهور مدارک مالی خود را منتشر کرده است و اگر قانون امریکا اجازه دهد، مردم می توانند این آمارها را بررسی و مطالعه کنند تا در مورد صداقت او در مورد مالیات اطمینان یابند.

موضوع دوم؛ واکسن کرونا
مایک پنس: شما باعث کاهش اعتماد مردم به واکسن کرونا شده اید و بسیاری بر این باورند که فشارهای سیاسی دولت باعث عرضه واکسنی به بازار می شود که کارایی و ایمنی لازم را ندارد. سناتور من از شما یک درخواست دارم از بازی سیاسی با زندگی مردم امریکا دست بردارید و بگذارید مساله واکسن را دانشمندان حل کنند. باعث از بین رفتن اعتماد مردم به بزرگترین پروژه فعال در عرصه سلامت و بهداشت امریکا نشوید.

کاملا هریس: اگر دکتر فائوچی به ما توصیه کند که واکسن تایید شده توسط اف دی ای را تزریق کنیم، من اولین نفری خواهم بود که در صف دریافت واکسن خواهم بود ولی اگر دونالد ترامپ اعلام کند مردم باید واکسنی را تزریق کنند بدون شک من به این نظریه اعتماد ندارم.

موضوع سوم؛ در زمینه تجارت
کاملا هریس:  معاون اول رییس جمهوری پیشتر آغاز جنگ تجاری با چین را یکی از دستاوردهای دولت ذکر کرده بود زیرا به زعم او این جنگ تجاری باعث افزایش فعالیتهای تولیدی در داخل کشور شد ولی واقعیت این است که امریکا در این جنگ تجاری شکست خورده است. بالغ بر ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در حوزه تولید امریکا از بین رفته است و درآمد تجاری امریکا تنزل یافته است. این شکست بزرگی است که به دلیل سیاستهای نادرست اقتصادی دولت ایجاد شده است و در صورتیکه یک دوره چهار ساله دیگر هم ادامه پیدا کند، می تواند بحران های زیادی را برای کشور به همراه بیاورد.

مایک پنس:در جنگ تجاری با چین شکست خوردیم؟ جو بایدن هیچ وقت وارد جنگی نشده است. در دوره فعالیت جو بایدن به عنوان معاون رییس جمهوری اوباما شمار زیادی از فرصتهای شغلی در کشور از بین رفت و  رییس جمهوری وقت تاکید کرد که بسیاری از این مشاغل قابل احیا نیست.

موضوع چهارم؛ تغییرات جوی
کاملا هریس: بهتر است در این مورد صحبت کنیم که چه کسی می تواند طی چهار سال آینده رهبری کشور ما را بر عهده بگیرد. در دوره ای که تهدید ناشی از تغییرات جوی زندگی ما و زندگی نوع بشر در روی زمین را تحت تاثیر قرار داده است. جو بایدن  در نظر دارد طرح هایی برای افزایش سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر در امریکا اجرا کند و ضمن ایجاد میلیون ها فرصت شغلی در حوزه های مربوط به اقتصاد سبز، به اهداف جهانی در زمینه رساندن سطح انتشار کربن به صفر درصد تا سال ۲۰۵۰ برسد. تنها با اجرای این سیاستها است که می توانیم روی زمین باقی بمانیم و زندگی سالمی داشته باشیم.

مایک پنس: مساله تغییرات جوی یک هجمه بی پایه و اساس است. مطالعات ما نشان داده است تعداد طوفان های دریایی که هم اکنون در امریکا اتفاق می افتد بیشتر از شمار طوفان های ۱۰۰ سال قبل نیست. در ضمن بسیاری از آتش سوزی هایی که در جنگل ها اتفاق می افتد هم منشا انسانی دارد و این خطای انسانی بخش زیادی از محیط زیست را نابود می کند.

کد خبر: ۴۶٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha