۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵
چرا  مناظره «کاملا هریس» با «مایک پنس» مهم است؟/ مهم‌ترین مناظره نامزدهای معاونت
پیش بینی یک مناظره بی نظیر؛

چرا مناظره «کاملا هریس» با «مایک پنس» مهم است؟/ مهم‌ترین مناظره نامزدهای معاونت

مناظره «کاملا هریس» با «مایک پنس» ساعت ۹ تا ۱۰ شب به وقت شرق آمریکا (۴ و نیم صبح روز پنجشنبه به وقت ایران) برگزار می‌شود.

بازار؛ گروه بین الملل: بی بی سی در آستانه مناظره معاون نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اهمیت مناظره «مایک پنس» معاون ترامپ(نامزد حزب جمهوری خواه و رئیس جمهوری مستقر آمریکا) و «کاملا هریس» معاون «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات پرداخته که در ادامه می آید.

زمان آن رسیده که بازیگران نقش مکمل هم در کانون توجه قرار بگیرند. دو فردی که قرار است نفر دوم ایالات متحده باشند، از سایه خارج می‌شوند. به نظر می‌رسد که شاهد مناظره‌ای خواهیم بود که تا کنون شبیه آن را ندیده‌ایم.

عده‌ای حتی این را مهم‌ترین مناظره نامزدهای معاونت ریاست جمهوری در تاریخ می‌دانند؛ با توجه به این که رئیس‌جمهوری آمریکا به کووید-۱۹ مبتلا شده است، ویروس کرونا جان ۲۰۰ هزار آمریکایی را گرفته و زندگی ۳۳۰ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است. همچنین جدال در مورد دادگاه عالی آمریکا، ناآرامی‌های نژادی و بسیاری مسائل دیگر را به آن اضافه کنید.

چه کسانی در مناظره شرکت می‌کنند؟
یک طرف ماجرا کاملا هریس ایستاده؛ زنی که می‌تواند تبدیل به اولین معاون رئیس جمهوری زن در تاریخ آمریکا شود. کاملا هریس ۵۵ ساله، سناتور کالیفرنیا و یکی از سرسخت‌ترین سناتورهای آمریکا است. این دادستان سابق، همچنین سابقه جدال‌های کلامی زیادی را در سنای آمریکا دارد. پیش روی او یک معاون رئیس‌جمهوری از حزب جمهوریخواه قرار دارد که به ندرت حتی زیر سخت‌ترین فشارهای رسانه‌ها هم قدمی به اشتباه برمی‌دارد. البته او اهل دفاع کردن صرف هم نیست. او تلاش خواهد کرد تا از مزیت آشکاری که در هر زمینه‌ای دارد، بهترین استفاده را بکند؛ کاری که قبلا هم انجام داده است.

مایک پنس ۶۱ سال دارد، آرام صحبت می‌کند و عمیقا مذهبی است؛ یک مسیحی معتقد از ایندیانا. به رغم اختلاف مواضع آشکار، پنس فردی کاملا وفادار به رئیسش در چهار سال گذشته بوده است و آن‌ها با تمام مشکلات جنجالی گذشته، در کنار هم بوده اند.

چرا رویدادی که قبلا اهمیتی نداشت، مهم شده است؟
مناظره نامزدهای معاونت ریاست جمهوری معمولا رویدادی چندان مهم در فعالیت‌های انتخاباتی آمریکا به شمار نمی‌رود، اما این بار ماجرا متفاوت است. در واقع موضوع این است که رئیس‌جمهوری آمریکا به طور جدی مریض شده و رقابت نیز بین دو نفر از سالمندترین نامزدهای تاریخ ریاست جمهوری آمریکا انجام می‌شود. به این ترتیب حالا موضوعی مطرح می‌شود که در گذشته اهمیت چندانی نداشت و هر دو نامزد معاونت ریاست جمهوری می‌دانند که در مناظره باید نشان دهند که آمادگی عهده دار شدن مهم‌ترین شغل دنیا را دارند.

مناظره نخست بین ترامپ و بایدن در حالی برگزار شد که در آن چندان خبری از مباحث جدی سیاسی نبود و خیلی‌ها شاید بگویند که انتظارشان برای شنیدن یک بحث درست و حسابی در مورد دیدگاه‌های آن‌ها و آمریکایی که می‌خواهند بسازند، برآورده نشد.

این مناظره همچنین می‌تواند به آخرین مناظره بین نامزدهای ریاست جمهوری تبدیل شود و انجام مناظره بعدی بستگی به سرعت بهبود دونالد ترامپ دارد. به همین دلیل هم نباید تعجب کرد که موسسه بروکینگز، آن را مهم‌ترین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری تاریخ نامیده است.

این مناظره ساعت ۹ تا ۱۰ شب به وقت شرق آمریکا (۴ و نیم صبح روز پنجشنبه به وقت ایران) برگزار می‌شود.

کد خبر: ۴۶٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha