۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
تعاملات مجلس و دولت با حضور وزیر جدید صمت بیشتر شده است
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تعاملات مجلس و دولت با حضور وزیر جدید صمت بیشتر شده است

فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره سیاست های اتخاذ شده توسط دولت و مجلس در راستای تحقق شعار سال ۹۹ توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش بازار، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره رفع موانع تولید در سال جاری گفت: برای رونق تولید، در ابتدا باید نیازهای تولید کننده شناخته شده و برطرف شوند. ازجمله نیازهای تولید کنندگان، دریافت مجوزهای تولید و وجود خدمات لازم برای راه‌اندازی کسب و کار است.

وی افزود: علاوه بر موارد ذکر شده، تولید کنندگان نیاز به استفاده از تسهیلات بانکی برای گردش صنعت دارند. مجلس شورای اسلامی در جهت رفع قوانین مزاحم و ایجاد قوانین تسهیل کننده، گام هایی برداشته است. برای مثال شورای اسلامی در حوزه تولید مسکن موفق به دریافت بودجه مسکن شد و این اتفاق در تسهیل این روند بسیار تاثیرگذار بود. همچنین مجلس شورای اسلامی اخیرا برای نگه داشتن روستاییان در روستا و تسهیل رفت و آمدشان، طی قانونی یک میلیون تن قیر را برای بازسازی و ساخت مسیر های رفت و آمد اختصاص داده است.

فیروزی تأکید کرد: اگر به کسب و کار و زمینه تولید در روستا ها پرداخته شود، قطعا میزان مهاجرت روستاییان به شهرها کاهش خواهد یافت.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره طرح های مجلس در حمایت از شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: در حال حاضر در کمیسیون صنایع و معادن، طرحی مبتنی بر حمایت از شرکت های دانش بنیان در راستای اولین تولیدات و رفع نیازهای جامعه مطرح شده است و منتظر پاسخ سازمان صمت هستیم.

وی درباره تعاملات بهتر دولت و مجلس طی روزهای اخیر گفت: رایزنی ها و تعاملات مجلس با دولت به دستور علیرضا رزم حسینی بیش از ۹۰ درصد اختیارات معادن به شوراهای استانی واگذارشده است و این عمل، کار در این حوزه را تسهیل می‌کند. همچنین در حال تلاش برای اجرایی کردن این طرح در حوزه رفع بروکراسی اداری نیز هستیم.

فیروزی درباره طرح های ویژه مجلس هم خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، دو طرح مهم در کمسیون صنایع و معادن در حوزه ساماندهی بازار خودرو و جلب رضایت مصرف کنندگان و تسهیل تولید برای تولید کنندگان و فولاد اولیه برای تولید خوردو و لوازم خانگی وجود دارد که دو بخش تولیدکنندگان فولاد و خودرو را در بر می‌گیرد. منتظر دریافت تصویب توسط مجلس و تایید آن توسط وزارت صمت هستیم. تمام تلاش ما کمیسیون صنایع و معادن این است که از خام فروشی جلوگیری کرده و زنجیره تولید و اشتغال‌زایی را کامل کنیم.

کد خبر: ۴۶٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha