۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
برداشت سیب در هشترود آغاز شد

برداشت سیب در هشترود آغاز شد

هشترود- مدیر جهاد کشاورزی هشترود از آغاز برداشت محصول سیب از سه هزار و ۳۵۰ هکتار باغ خبرداد.

به گزارش بازار، مجید احمدی گفت: شهرستان هشترود یکی از مراکز عمده تولید سیب درختی در آذربایجان شرقی بوده و مقام چهارم را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال زراعی ۹۹_ ۹۸به علت شرایط مساعد آب و هوایی و به کار گیری توصیه های فنی کارشناسان جهاد کشاورزی از سوی باغداران، پیش بینی می شود حدود ۵۰ هزار تن محصول سیب از باغات شهرستان برداشت شود.

احمدی گفت: به علت قرار گیری سطح وسیعی از باغات شهرستان در دامنه کوه سهند و حاشیه رود خانه قرانقو، محصول تولیدی شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار بوده و خاصیت انبار داری بیشتری نسبت به سایر مناطق استان دارد.

وی زمان برداشت سیب را از ۱۵ مهر ماه تا اواخر آبان ماه عنوان کرد و گفت: با توجه به سرمای زود رس منطقه، کشاورزان باید هرچه سریعتر به جمع آوری محصولات خود اقدام کنند.

در شهرستان هشترود سالانه حدود ۲۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می شود که عمده محصول تولیدی آن گندم است از این رو این شهرستان به انبار غله آذربایجان‌شرقی شهرت دارد.

این شهرستان با وسعت یک هزار و ۹۹۰ کیلومتر مربع در ۱۲۰ کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.

کد خبر: ۴۶٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha