۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
۳۷ جایگاه سوخت سی ان جی در اصفهان استاندارد نیست
مدیرکل استاندارد استان اصفهان:

۳۷ جایگاه سوخت سی ان جی در اصفهان استاندارد نیست

اصفهان- مدیرکل استاندار استان اصفهان گفت: ۴۴ جایگاه سی ان جی با حداقل یک خطر در استان اصفهان شناسایی شدند که دستور قطع گاز ۳۷ جایگاه را صادر کردیم.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد فرمانی ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته استاندارد برگزار شد، اظهار داشت: باید توجه داشت که چنانچه فرهنگسازی در خصوص استانداردسازی در جامعه انجام شود امنیت روانی در جامعه نیز ارتقا می‌یابد.

وی با بیان اینکه در تدوین استانداردها از نظر همه ذی نفعان استفاده می‌کنیم، ابراز داشت: ما تمایل به اجبار استفاده از استانداردها را نداریم، ما اقدامی علمی، مدون و مورد پذیرش را انجام می‌دهیم و در راستای رونق تولید گام بر می‌داریم.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان به تدوین ۳۳ هزار و ۹۶۷ استاندارد ملی در کشور اشاره کرد و گفت: اسناد استاندارد به راحتی و بدون پرداخت هزینه برای افزایش کیفیت در تولیدات در اختیار بهره برداران قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سال جاری همه برنامه‌های برگزاری هفته استاندارد متاثر از کرونا است، ادامه داد: چنانچه شرایط فراهم شود باید از برترین‌های حوزه استاندارد در جلسه‌ای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تجلیل شود.

فرمانی با بیان اینکه در استان اصفهان یک واحد تولیدی و یک واحد آموزشی نمونه کشوری و ۱۷ واحد نمونه استانی داریم، ابراز داشت: همچنین از هفت واحد تولیدی که شایسته تقدیر هستند نیز تجلیل می‌شوند.

وی تاکید کرد: استاندارد تک بُعدی نیست و در همه بخش‌ها می‌توان از این مقوله استفاده کرد.

۱۲۲ استاندارد ملی در اصفهان تدوین و بازنگری شد
مدیرکل استاندارد استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۲ مورد از استانداردهای ملی در استان اصفهان تدوین و بازنگری شده است، تصریح کرد: همچنین در زمینه صدور پرونده کاربردی برای استاندارد اجباری ۱۱۳ پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۳۶۴ بازرسی فنی از واحدهای تحت پوشش در استان اصفهان انجام شده است، اضافه کرد: این امر با توجه به شیوع کرونا قابل تقدیر است.

فرمانی با اشاره به بازرسی از ۴۶۹ مورد شهربازی و زمین‌های بازی در استان اصفهان گفت: همچنین چهار هزار و ۹۶ نمونه از واحدهای تولیدی استان اصفهان نمونه برداری شد و سه هزار و ۵۶۷ آزمون را در شش ماهه ابتدایی سال ۹۹ داشتیم.

وی با بیان اینکه در ماه های مرداد و شهریور بازرسی و نظارت بر استانداردهای جایگاه های سی ان جی را در دستور کار ویژه قرار دادیم، اضافه کرد: این امر پیرو مصوبه هیئت وزیران سال ۹۶ که با هماهنگی شرکت ملی پخش فرآروده‌های نفتی و سازمان استاندارد در دستور کار قرار گرفت.

صدور حکم قطع گاز ۳۷ جایگاه سی ان جی در اصفهان
مدیرکل استاندارد استان اصفهان با بیان اینکه برای این امر ۷۳ جایگاه سی ان جی در استان اصفهان بازرسی شده است، افزود: در این جایگاه‌ها ۲۰۰ شاخص مورد بررسی قرار گرفت که ۲۹ جایگاه تایید ایمنی را از استاندارد دریافت کرده اند.

وی گفت: ۴۴ جایگاه با حداقل یک خطر شناسایی شدند که دستور قطع گاز ۳۷ جایگاه را اصادر کردیم و که برای ۳۱ جایگاه اعمال شد و در حال حاضر باید ۱۴ جایگاه سی ان جی در استان اصفهان فاقد گاز باشند.

فرمانی تاکید کرد: امیدواریم تا قبل از پایان سال جشن ایمنی جایگاه‌های سوخت سی ان جی در استان اصفهان را بگیریم چرا که این امر بسیار مهم است و با جان انسان‌ها سر و کار دارد.

استاندارد تدوین شده برای ماسک نداریم
وی در خصوص رعایت استاندارد در تولید ماسک در کشور و به ویژه استان اصفهان نیز ابراز داشت: در این زمینه ما ورود مستقیم نداشتیم و وزارت بهداشت در این زمینه نظارت لازم را دارد، استانداردهای تعریف شده در این زمینه در سازمان استاندارد نداریم اما در صدد تدوین این استانداردها نیز هستیم.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان  در خصوص استاندارد صنایع دستی با بیان اینکه ما در استاندارد ملی ۹۹ عنوان استاندارد را برای صنایع دستی داریم که برخی اجباری و برخی اجباری نیستند، ادامه داد: برنامه ما تدوین استانداردهای جدید برای صنایع بومی هر استان است و این امر را در استان اصفهان در دستور کار داریم چرا که در ماندگاری این اسناد نقش بسزایی دارند.

وی تاکید کرد: بر کیفیت صادرات و واردات صنایع دستی در استان اصفهان نظارت کافی را داریم.

فرمانی در خصوص فعالیت اداره استاندارد در سطح شهرستان‌های استان اصفهان گفت: در حال حاضر در یک معاونت در شهرستان کاشان و یک اداره هم در گلپایگان داریم، مشکلات متعددی داریم در برخی از شهرستان‌های استان اصفهان در چارت سازمانی باید اداره راه اندازی کنیم که به دلیل کمبود نیرو موفق به این کار نشده‌ایم.

ضمانت اجرایی برای نظارت بر آسانسورها را نداریم
وی در خصوص نظارت بر استانداردهای آسانسورها نیز گفت: در این زمینه باید توجه داشت که استاندارد امکان نظارت بر ساختمان‌ها تا قبل از سال ۸۲ را ندارد از این رو استانداردها را خود شهروندان باید رعایت کنند تا دچار آسیب نشوند.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان اضافه کرد: باید توجه داشت که در زمینه نظارت بر استانداردهای آسانسورها اداره استاندارد ضمانت اجرایی لازم را ندارد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های پخت نان باید از حرارت غیر مستقیم استفاده کنند، گفت: در این زمینه مصوبه‌ای را در هیئت وزیران داریم که پروانه بهره برداری برای نانوایی‌هایی که از حرارت غیر مستقیم استفاده نمی‌کنند صادر نشود.

فرمانی در خصوص برخوردهای صورت گرفته با واحدهای تولیدی متخلف نیز ابراز داشت: طی شش ماه نخست امسال ۱۹ واحد تولیدی متخلف به دادگاه معرفی شده، همچنین۸۴۴ واحد تذکر گرفته‌اند و ۷۳ شکایت در دست رسیدگی است.

کد خبر: ۴۶٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha