۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
بانک حق اعمال محدودیت علیه واحدهای بدهکار را ندارد
دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اعلام کرد

بانک حق اعمال محدودیت علیه واحدهای بدهکار را ندارد

زالی، دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اعلام کرد: مجموع مصوبات اجرایی شده ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد همراه بوده است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، میثم زالی افزود: با اشاره به افزایش همکاری دستگاه ها و شبکه بانکی با ستاد تسهیل نسبت به سال گذشته گفت: تقریبا ۵۰ درصد مصوبات سال گذشته مربوط به بانک ها، ۱۵ درصد مربوط به تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی و ۳۵ درصد از مصوبات نیز به سایر ارگان ها و دستگاه ها مربوط می باشد.

وی تصریح کرد: سال گذشته حدودا نیمی از مصوبات ستاد اجرایی شد و امسال این آمار افزایش پیدا کرده و تلاش ما این است که با تعامل با دستگاه ها و حمایتی که از سوی قوه قضائیه انجام می شود بتوانیم تمام مصوبات ستاد را اجرایی کنیم.

زالی ادامه داد: اجرای مصوبات ستاد، هم به دستگاه هایی همچون بانک ها، تامین اجتماعی و مالیات کمک می کند و هم باعث افزایش آمار اشتغال در کشور و رونق تولید می شود.

دبیر ستاد تسهیل با اشاره به برخی از مصوبات مهم ستاد اضافه کرد: بر اساس مصوبه ای که در ستاد تسهیل به تصویب رسید و همچنین توسط دادستانی کل کشور به دستگاه های مربوطه ابلاغ شد، بانک حق اعمال محدودیت علیه واحدهای بدهکاری که وثایق کافی دارند را ندارد.

زالی افزود: این مصوبه به واحدهای زیادی کمک نموده است، زیرا وقتی عملیات بانکی را برای واحد تولیدی محدود می کنیم، عملا شریان های اصلی را برای او می بندیم و این روند در نهایت به تعطیلی واحد منجر می شود.

وی گفت: برای جلوگیری از صدور بخشنامه های خلق الساعه در حوزه تولید که بعضا منجر به آسیب ها و ایجاد موانعی برای تولیدکنندگان می شود، مصوبه ای تصویب شد که هر دستگاهی در موضوع تولید بخشنامه ای صادر کرد، پیش از ابلاغ باید در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و نواقص آن مرتفع شود.

وی افزود: ستاد تسهیل با حضور ۱۲ ارگان و وزارتخانه دولتی و همچنین حضور بخش خصوصی، می تواند نگاه کلان تری نسبت به موضوعات تولید داشته باشد و با اجرای این مصوبه، تعارضات به حداقل خواهد رسید.

کد خبر: ۴۶٬۲۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha