۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
واردات خودروهای لوکس هدررفت ارز است/ سهم ناچیز از بازارهای همسایه
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران:

واردات خودروهای لوکس هدررفت ارز است/ سهم ناچیز از بازارهای همسایه

ساری - رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اینکه صادرکنندگان برای تهاتر کالاها برنامه ریزی کنند، واردات خودروهای لوکس را هدردادن ارز عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، حمید زادبوم روز پنجشنبه در تقدیر از صادرکنندگان مازندران با اشاره به صرف چهار میلیارد دلار برای واردات خودروهای لوکس آن را نوعی هدردادن ارز دانست و از صادرکنندگان خواست تا برای تهاتر و واردات کالاهای اساسی برنامه ریزی و هماهنگی کنند.

وی شرایط کشور را در حال حاضر تحریمی و جنگی برشمرد و گفت: هنوز بسیاری از جمله مدیران این شرایط را درک نکرده اند درحالی که باید از صادرکنندگان به عنوان جهادگران اقتصادی حمایت کرد.

وی به بازار هزار و ۱۶۰ میلیارد دلاری برای صادرات در کشورهای همسایه اشاره کرد و سهم ایران را در حال حاضر از این بازار ناچیز برشمرد و گفت: صادرات کالاها به کشورهای همسایه در سال قبل ۲۴ میلیارد دلار بوده که اکنون به ۲۷ میلیارد دلار رسیده است درحالی ما پتانسیل صادرات کالا به ارزش تا ۱۰۰ میلیارد دلار به کشورهای همسایه را داریم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران الحاق به اتحادیه اوراسیا را از جمله گام ها برای توسعه صادرات برشمرد و گفت: نباید انتظار داشته باشیم که کشورهای همسایه دیوارهای صادراتی را برای ما پایین آورند در حالی که باید با رایزنی و مذاکرات به این هدف برسیم.

زادبوم با اظهار اینکه باید به صادرکننده اعتقاد و اعتماد داشته باشیم گفت: باید به گونه ای عمل کنیم که طرفیت دیوراهای تعرفه تجارت متقابل را پایین آوردند و این امر سبب می شود تا صادرات رشد یابد.

زادبوم با بیان باید برای تهاتر کالاها برنامه ریزی کنیم و گفت: صادرکننده باید مورد احترام باشد و کارت صادرکننده نمونه اگر ارزش نداشته باشد مایه خجالت است.

وی گفت: اگر صادرکننده خوشنام مورد شک و شبهه دستگاه های دولتی باشد مایه خجالت است و باید به صادرکننده واقعی احترام گذاریم.

کد خبر: ۴۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha