۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۰
۹۳ درصد خدمات صندوق به شرکت های کوچک و متوسط اختصاص دارد
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران مطرح کرد

۹۳ درصد خدمات صندوق به شرکت های کوچک و متوسط اختصاص دارد

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، گفت: صندوق ضمانت صادرات ایران در حالی توانست به ضریب نفوذ بیمه اعتبار صادرات ۱۰ درصدی برسد که صادرات کشور، با شیوع بیماری کرونا و اثرات ناشی از تحریم های آمریکا کاهش یافته بود و خوشبختانه، در حال حاضر ضریب نفوذ صندوق ضمانت صادرات ایران، هم تراز با کشورهای توسعه یافته جهان است.

سجاد صفری؛ بازار: افروز بهرامی در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که عملکرد شش ماهه نخست سال ۹۹ صندوق ضمانت صادرات را چگونه ارزیابی می کنید؟ اظهار داشت: عملکرد ۶ ماهه نخست سالجاری صندوق ضمانت صادرات ایران، نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ دو برابر شده است.
وی افزود: متاسفانه در سالجاری، با شیوع بیماری کرونا و با افزایش تحریم های ظالمانه آمریکا بر علیه ایران، صادرات کشور کاهش یافت؛ اما خوشبختانه، تاکنون، صندوق ضمانت صادرات ایران توانسته است که عملکرد خود را بهبود ببخشد.
این مقام مسئول، تصریح کرد: توسعه خدمات و متنوع سازی محصولات و جذب مشتریان جدید، دلایل افزایش عملکرد صندوق ضمانت صادرات ایران، بوده است.

ایران هم تراز کشورهای توسعه یافته
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در پاسخ به این پرسش که ضریب نفوذ صندوق ضمانت صادرات با استانداردهای جهانی چقدر فاصله دارد؟ به بازار، گفت: در کشورهای توسعه یافته آلمان، چین، روسیه و ایتالیا میزان ضریب نفوذ بیمه اعتبار صادرات ۱۰ درصد است در حالی که تا سال ۹۸ این رقم در ایران ۵ درصد بود.
بهرامی اظهار داشت: مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته، مقرر بود که ضریب پوشش در پایان برنامه ششم به ۱۰ درصد افزایش یابد ولی خوشبختانه، ۳ سال زودتر از پایان برنامه ششم توسعه، صندوق ضمانت صادرات توانست به این مهم، دست پیدا کند.
وی در ادامه، تصریح کرد: صندوق ضمانت صادرات ایران در صورتی توانست به ضریب نفوذ بیمه اعتبار صادرات ۱۰ درصدی برسد که صادرات کشور، با شیوع بیماری کرونا و اثرات ناشی از تحریم های آمریکا کاهش یافته بود و خوشبختانه، در حال حاضر ضریب نفوذ صندوق ضمانت صادرات ایران، هم تراز با کشورهای توسعه یافته جهان است.

۹۳ درصد خدمات صندوق به شرکت های کوچک و متوسط
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در پاسخ به این پرسش که صندوق ضمانت صادرات برای حضور شرکت های کوچک و متوسط در عرصه صادرات چه اقداماتی انجام داده است؟ به بازار، گفت: حمایت از شرکت های کوچک و متوسط در زمینه صادرات محصولات غیر نفتی از اولویت های صندوق ضمانت صادرات است و در حال حاضر، حدود ۹۳ درصد خدمات این صندوق، به شرکت های کوچک و متوسط ارائه می شود و شرکت های دانش بنیان، نیز می توانند از خدمات این صندوق بهره مند شوند.
بهرامی اظهار داشت: صندوق ضمانت صادرات ایران به فضای تخصصی شرکت های کوچک و متوسط، ورود کرده است و ضمن معرفی بانک عامل و توافق بر تنزیل نرخ ارز براساس حجم معاملات صادرکننده، اقدامات آنی برای تعیین تکلیف استفاده از ریال یا دلار در تعاملات انجام می گیرد.
وی افزود: صندوق با تمرکز بر صادرات کالاهای استراتژیک دارای مزیت صادراتی، نسخه ای تخصصی و جداگانه برای حمایت هر صنف مدنظر دارد.

ارائه خدمات صندوق به صادرکنندگان خشکبار و صنایع غذایی
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در پاسخ به این پرسش که این صندوق چه حمایت هایی برای صادرکنندگان خشکبار و صنایع غذایی مدنظر دارد؟ به بازار، گفت: حمایت صندوق ضمانت صادرات ایران شامل همه شرکت ها و صنایعی می شود که کالاهای دارای مزیت صادراتی، صادر می کنند.
بهرامی اظهار داشت: بنابراین صادرکنندگان خشکبار و صنایع غذایی همانند دیگر شرکت هایی که در عرصه صادرات فعالیت دارند می توانند از خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران، استفاده کنند.

هر چند که صادرات محصولات غیرنفتی در ۵ ماهه نخست سالجاری، نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ کاهش داشته است ولی سبد اقلام صادراتی، متنوع تر و اقلام جدیدی به آن اضافه شد


 موفقیت صندوق ضمانت در صادرات بنزین
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در پاسخ به این پرسش که این صندوق، در زمینه صادرات بنزین چه کارهایی انجام داده است؟ به بازار، گفت: چند سالی که بر رشد و توسعه صادرات محصولات غیرنفتی تاکید می کنیم و در این زمینه، تا حدودی توانسته ایم موفقیت هایی را به دست بیاوریم.
بهرامی اظهار داشت: متاسفانه، تاکنون، مشکلات عدیده ای مانند تحریم های ظالمانه آمریکا، نقل و انتقال مراودات بانکی و شیوع بیماری کرونا مانعی برای توسعه صادرات محصولات غیرنفتی بوده است.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایطی که کشور در عرصه صادرات با آن روبرو است؛ در سالجاری، توانستیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و اقلام جدیدی به سبد صادراتی کشور اضافه شد و خوشبختانه، برای نخستین بار در تاریخ ایران موفق به صادرات بنزین شدیم.
این مقام مسئول در ادامه، بیان کرد: هر چند که صادرات محصولات غیرنفتی در ۵ ماهه نخست سالجاری، نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ کاهش داشته است ولی سبد اقلام صادراتی، متنوع تر و اقلام جدیدی به آن اضافه شد.
بهرامی در پایان گفت: در ۵ ماهه نخست سالجاری، صندوق ضمانت صادرات ایران توانست به میزان ۱میلیارد دلار صادرات بنزین داشته باشد.

کد خبر: ۴۶٬۱۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha