۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
افتتاح و کلنگ‌زنی ۵۶ پروژه عمرانی آب منطقه‌ای گلستان در دهه فجر
مدیرعامل آب منطقه ای گلستان خبر داد:

افتتاح و کلنگ‌زنی ۵۶ پروژه عمرانی آب منطقه‌ای گلستان در دهه فجر

گرگان- مدیر عامل آب منطقه‌ای گلستان از افتتاح و کلنگ‌زنی ۵۶ پروژه عمرانی طی دهه فجر با اعتباری باغ بر ۶۷ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی نظری عصر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۱۷ پروژه عمرانی آب منطقه‌ای گلستان گلستان افتتاح و عملیات اجرایی ۳۹ پروژه آغاز می‌شود.

وی به جزییات بیشتری از این پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: دو پروژه تأمین و عرضه آب افتتاح و دو پروژه کلنگ‌زنی می‌شوند و در حوزه مهندسی رودخانه ۱۵ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد  و عملیات اجرایی ۳۱ پروژه آغاز می‌شود.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گلستان از کلنگ‌زنی ۶ پروژه بهبود بهره‌برداری و حفاظت منابع آب در استان در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: در این ایام در هر ۱۴ شهرستان استان پروژه قابل افتتاح و کلنگ‌زنی داریم.

وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز پروژه‌های عمرانی آب منطقه‌ای گلستان در دهه فجر بالغ بر ۶۷ میلیارد تومان است، ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی تکمیل مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی گرمابدشت و خطوط انتقال آب به زون‌های سه و چهار، بهره‌برداری از عملیات اجرایی لایروبی رودخانه گرگانرود در محدوده شهرستان آق قلا، افتتاح احداث سد انحرافی، مخزنی و کانال سیلاب بر کملر و کلنگ‌زنی لایروبی رودخانه شهید خنجری، رودخانه سوسرا، رودخانه خرمارود، رودخانه نرماب و رودخانه خرخر و ... برخی از پروژه‌های عمرانی اجرایی در دهه فجر امسال است.

نظری به برخی از اقدامات انجام شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی در گلستان اشاره و بیان کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب گلستان تنها دو سد داشت اما بعد از آن ۱۲ سد به سدهای استان افزوده شد.

به گفته وی در توسعه شبکه‌های آبیاری قبل از پیروزی انقلاب ۲۱ هزار هکتار انجام شده بود اما بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ۳۰ هزار هکتار افزوده شدو هم‌اکنون ۵۱ هزار هکتار از اراضی استان به غیر از زهکشی‌های انجام شده، دارای شبکه آبیاری هستند.

کد خبر: ۴٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha