۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
میری: اجرای طرح شناسه کالا برای لوازم خانگی تمدید کنید

میری: اجرای طرح شناسه کالا برای لوازم خانگی تمدید کنید

طبق اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت صمت مقرر شده بود تا طرح اخذ شناسه برای لوازم خانگی از امروز اجرایی شود اما این طرح هنوز به مرحله اجرا در نیامده است.

به گزارش خبرنگار بازار، در روزهای نخست دی ماه بود که خبری مبنی بر اجرای طرح اخذ شناسه کالا برای لوازم خانگی از سوی وزارت صمت منتشر شد که طبق اعلام عباس هاشمی مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی این وزارتخانه مقرر شد تا لوازم خانگی داخلی و خارجی که فاقد شناسه هستند به عنوان کالای قاچاق شناسایی شوند اما رئیس اتحادیه لوازم خانگی اجرای این طرح در بازه زمانی کوتاه را غیرممکن دانست.

سیدمرتضی میری در گفتگو با خبرنگار بازار تاکید کرد که برای اجرای این طرح باید فرهنگ سازی شده و مردم را با ترویج و تبلیغات در مسیر خرید کالای با شناسه قرار دهیم.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی خاطرنشان کرد که نمی توان طرح اخذ شناسه لوازم خانگی را تا ۱۵ دی ماه اجرایی کرد و سرانجام با مذاکرات متعدد زمان اجرای این طرح از ۱۵ دی ماه به ۱۵ بهمن ماه موکول شد حال با گذشت یک روز از زمان اعلام شده برای اجرای طرح اخذ شناسه کالا برای لوازم خانگی این طرح به مرحله اجرا در نیامده است.

سیدمرتضی میری  در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: همچنان به دنبال تعویق در اجرای طرح اخذ شناسه کالا برای لوازم خانگی هستیم زیرا با اقدام تعزیراتی نمی توان بازار را وادار به اخذ شناسه کرد.

وی افزود: هنوز طرح اخذ شناسه کالا و بازرسی واحدهای صنفی به مرحله اجرا درنیامده و ما همچنان در حال مذاکره برای تعویق زمان اجرای طرح هستیم.

کد خبر: ۴٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha