۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
 نرخ بیکاری روستایی در کشور به ۷.۳ درصد رسید
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور:

نرخ بیکاری روستایی در کشور به ۷.۳ درصد رسید

زنجان- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: نرخ بیکاری روستایی در سطح کشور از سال ۹۶ تا به امروز از ۸.۷ درصد به ۷.۳ درصد رسیده است.

محمد امید در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه نبود اشتغال در روستاها باعث کاهش جمعیت روستایی شده است، گفت: با استقرار پایانه فرش دستباف صنایع روستایی بیش از ۳۰ درصد رشد خواهد یافت.

وی اظهار کرد: با تایید مقام معظم رهبری ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی خارج و در اختیار بخش اشتغال روستایی قرار گرفت.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه بعد از انقلاب به توسعه زیرساخت‌ها در روستاها بسیار توجه شده است، تاکید کرد: بیش  از ۹۴ درصد روستاها به شبکه ملی اطلاعات وصل شده‌اند که تا پایان دولت به ۱۰۰ درصد می رسد.

امید ابراز داشت: خوشبختانه مهاجرت معکوس به روستا در سطح کشور افزایش یافته و جمعیت روستاها بهتر شده است.

وی با بیان اینکه تخصیص و جذب اعتبارات طرح اشتغال روستایی می‌تواند بیکاری روستاییان را کاهش دهد، تصریح کرد: در کنار توجه به زیرساخت‌های روستاها باید به زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آنها هم توجه شودتا جمعیت روستاها افزایش یابد. 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، با بیان اینکه از سال ۹۶ تاکنون جمعیت روستاها روند افزایشی داشته است، افزود: روزانه ۱۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل می شود.

امید یاد آور شد: همچنین در هفته ۴۱ روستا به شبکه گاز روستایی متصل می‌شوند و ۹۰ درصد از روستاهای کشور از نعمت گاز استفاده می کنند.

وی گفت: نرخ بیکاری روستایی در سطح کشور از سال ۹۶ تا به امروز از ۸.۷ درصد به ۷.۳ درصد رسیده است.

کد خبر: ۴۶٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha