۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
امسال تسهیلات گردشگری عشایر نداریم
دبیر کارگروه عشایر معاونت امور زنان و خانواده:

امسال تسهیلات گردشگری عشایر نداریم

سلطانی، دبیر کارگروه عشایر معاونت امور زنان و خانواده عنوان کرد: امسال تسهیلات گردشگری عشایر به دلیل کرونا و مسائل دیگر جذب نشده است.

به گزارش بازار، پریچهر سلطانی، دبیر کارگروه روستا و عشایر معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در برنامه «گفتگوی اقتصادی» با اعلام کاهش جمعیت جامعه روستایی و عشایری کشورمان گفت: تولیدکننده عشایر به اتاق تعاون و بازرگانی و حتی به اینترنت هم دسترسی ندارد که بتواند گزارش کار ارائه دهد و یا اینکه آموزش مجازی دریافت کند.

وی برنامه‌ریزی در بستر واقعیت‌های عینی و سیستماتیک عمل کردن را لازمه بهبود اوضاع عشایر دانست و گفت: عشایر می‌توانند از طریق تولید محصولات مختلف مانند پشم، کشک و قالیبافی درآمدزایی کنند، اما همه این‌ها رها هستند و متأسفانه دسترسی لازم برای فروش محصولاتشان را هم ندارند.

دبیر کارگروه روستا و عشایر معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به امضای یک تفاهم نامه سه جانبه در حوزه گردشگری و صنایع دستی با معاونت توسعه روستایی و سازمان میراث فرهنگ در سال گذشته اشاره و اظهارکرد: تسهیلات گردشگری عشایر به دلیل کرونا و مسائل دیگر امسال جذب نشده است.

سلطانی ایجاد فضای مناسب فروشگاهی برای فروش محصولات عشایری را مهمترین خواسته این قشر معرفی کرد و گفت: شهرداری تهران و متولیان فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند در این زمینه اقدام کنند.

کد خبر: ۴۶٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha