۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
تبدیل ۴۰ کیلومتر از شبکه‌های سیمی برق نهاوند به کابل خودنگهدار
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد:

تبدیل ۴۰ کیلومتر از شبکه‌های سیمی برق نهاوند به کابل خودنگهدار

همدان - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: سال گذشته ۴۰ کیلومتر از شبکه‌های سیمی برق شهرستان نهاوند به کابل خودنگهدار تبدیل شد که این امر باعث کاهش سرقت‌های شبکه‌ای و کاهش تلفات شده است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برقاستان همدان؛ شیرزاد جمشیدی در دیدار با نماینده مردم شهرستان نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز که بر اساس آن برای حاشیه شهرها به مدت سه سال اجازه واگذاری برق غیردائم وجود داشت، اظهار کرد: طبق این قانون طی سه سال دستگاه‌های ذیربط مکلف به تعیین تکلیف سازه‌ها و بناهای احداث شده بودند.

وی افزود: با توجه به گذشت سه سال، برداشتی با عنوان اتمام زمان واگذاری انشعاب استنباط شده که این موضوع باعث ایجاد نارضایتی در این مناطق و افزایش استفاده از برق غیرمجاز شده  که درخواست پیگیری آن را در مجلس شورای اسلامی داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اجرای طرح برق امید عنوان کرد: با اجرای این طرح هزینه‌های برق مشترکین کم مصرف مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی و مشترکین خوش مصرف نیز شامل تخفیفات کاهش مصرف می‌شود.

وی عنوان کرد: با اجرای این طرح امیدواریم مشترکین پر مصرف خانگی به دو گروه خوش مصرف و کم مصرف بپیوندند که این امر علاوه بر اینکه به سود مشترک بوده در مدیریت مصرف انرژی مؤثر است.

جمشیدی با بیان اینکه از سال ۹۲ تا ۹۸ معادل ۹ میلیارد تومان از محل اخذ عوارض سالیانه، برای توسعه و اصلاح شبکه‌های روستایی در  شهرستان نهاوند هزینه شده است، گفت: در سال گذشته از محل تملک اعتبارات استانی ۶۰۰ میلیون تومان برای بهسازی شبکه‌ها در نهاوند اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به هزینه‌کرد یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای اصلاح و توسعه شبکه روستایی نهاوند از محل بند «ج» عوارض سالیانه عنوان کرد: در طول سال گذشته ۴۰ کیلومتر از شبکه‌های سیمی شهرستان به کابل خودنگهدار تبدیل شده است که خوشبختانه این امر باعث کاهش سرقت‌های شبکه‌ای و کاهش تلفات شده است.

کد خبر: ۴۶٬۱۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha