۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
بورس نسبت به بازارهای موازی ارزان تر است
عضو هیئت مدیره شرکت فرابورس:

بورس نسبت به بازارهای موازی ارزان تر است

پویانفر، عضو هیئت مدیره شرکت فرابورس گفت: در ۲ هفته گذشته سرعت افت شاخص بورس بسیار کند شده و الان کف مقاومت شاخص است و احتمال این که شاخص پایین‌تر بیاید ضعیف می باشد.

به گزارش بازار، احمد پویانفر افزود: بازار سرمایه در مقایسه با سایر فرصت‌های سرمایه گذاری و بازارهای موازی واقعا ارزان است به خصوص در مقایسه با بازار مسکن و فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری است.

پویانفر افزود: در این گونه جلسه‌ها و برنامه‌ها قرار نیست کلاس آموزش سرمایه گذاری بگذاریم و بگوییم مردم چه سهمی بخرند و چه سهمی نخرند ما باید نهاد سازی و فرهنگ سرمایه گذاری را ترویج کنیم ۳۳ درصد سهامداران در دنیا از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری اقدام به خرید سهام کرده اند.

او با انتقاد از بانک مرکزی گفت: وقتی ابزار و زیرساخت‌های لازم موجود نیست، توصیه مردم به خرید مستقیم سهام بزرگ و نقد شونده، راه اشتباهی است، بازیگران بزرگ و اصلی بازار سرمایه در کل دنیا بانک‌ها هستند، بازارگردان‌های الان بازار سرمایه، سال آینده خودشان معضل می‌شوند. خود بانک مرکزی مانع رشد صندوق‌های سرمایه گذاری است ما از برنامه ریزی و سیاستگذاری کلان غافل شده ایم و هیچ برنامه‌ای نداریم. جواد عشقی نژاد کارشناس بازار سرمایه نیز گفت: بازار سرمایه بازده بالاتری نسبت به بازارهای دیگر دارد.

کارشناس بازار سرمایه با بیان این که سهام قابل انتخاب است گفت: در خرید سهام باید به سوددهی آن توجه کرد و سهام‌هایی خرید که بازارگردان‌های فعال دارند، همین الان بعد از اصلاح اساسی بازار می‌توان سهام‌هایی را پیدا کرد که قیمت آن‌ها به زیر ارزش واقعی شان رسیده است.

او با اشاره به این که ما در بازار فقط ۳۳ صندوق بازارگردانی داریم گفت: این میزان کمتر از یک درصد است، اما با دستورالعمل تازه همه بازار ملزم به بازارگردانی شده اند.

کد خبر: ۴۶٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha