۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
ایران مهد فرش دنیا است
رئیس موسسه فرهنگی اکو:

ایران مهد فرش دنیا است

زنجان- رئیس موسسه فرهنگی اکو، با بیان اینکه امروزه صنعت قالی بافی در بسیاری از دیگر کشورهای جهان رشد کرده است، گفت: ایران مهد فرش دنیا است. 

به گزارش خبرنگار بازار، سرور بختی شامگاه سه‌شنبه در مراسم افتتاح پایانه صادراتی تخصصی فرش دستبافت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان گفت: موسسه فرهنگی اکو در بین کشورهای عضو برای بهتر کردن فضای فرهنگی، اهداف اساسی  و مهمی را دنبال می کند.

وی با بیان اینکه اعضای موسسه اکو در تعریف فرهنگ هم نظر هستند، اظهار کرد: باید فعالان فرش ارتباط خوبی با هم داشته و تبادل تجاری داشته باشند و برای ارتقای تولید فرش دستباف با هم تجربیات خود را عرضه کنند. 

رئیس موسسه فرهنگی اکو گفت: سازمان دادن مرکز بین المللی فرش اکو در دست بررسی است که هدف از آن ایجاد نمایشگاه و فروشگاه دائمی فرش بین ۱۰ کشور عضو اکو برای حمایت از هنرمندان قالیباف  است. 

بختی با بیان اینکه امروزه صنعت قالی بافی در بسیاری از دیگر کشورهای جهان رشد کرده است، افزود: ایران مهد فرش دنیا است. 

وی افزود: دنیا به اصالت فرش دستبافت ایران اعتراف کرده و هنر اصیل فرش طی سالیان گذشته و طولانی تکمیل شده و فرهنگ و نقش و نگار فرش به عنوان یک میراث گرانبهاهمیشه مطرح بوده است. 

رئیس موسسه فرهنگی اکو تصریح کرد: در دنیا، ایران را با هنر فرش دستبافت می‌شناسند و فرش پرچم فرهنگی ایران است. 

بختی گفت: ایران هنرمندان بسیار توانمند و با استعداد در حوزه  قالی باف دارد و باید ارتباط این هنرمندان با سایر هنرمندان دیگر کشورها تقویت شود. 

کد خبر: ۴۶٬۱۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha