۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
۱۲۰۰ واحد صنعتی استان سمنان در غرب استان مستقر است
نماینده مردم گرمسار و آرادان:

۱۲۰۰ واحد صنعتی استان سمنان در غرب استان مستقر است

گرمسار- نماینده مردم گرمسار و آرادان بابیان اینکه نیمی از صنایع استان سمنان در شهرستان‌های غربی استان مستقر است، گفت: یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در گرمسار و آرادان قرار دارد که ظرفیت خوبی را برای ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصاد منطقه فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار بازار، اردشیر مطهری ظهر سه‌شنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه شهرستان‌های گرمسار و آرادان ظرفیت بالقوه‌ای در حوزه صنعت دارد، اظهار داشت: نیمی از صنایع شامل بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در شهرستان‌های گرمسار و آرادان قرار دارد که باید این ظرفیت‌ها به‌طور مستمر برای اشتغال پایدار فعال باشد.

وی بابیان اینکه نزدیکی به پایتخت بهترین ظرفیت این شهرستان برای سرریز جمعیت کلان‌شهر تهران و ایجاد درآمدزایی است، تصریح کرد: تلاش‌ها برای حذف موانع تولید و رونق اقتصادی در منطقه مضاعف شود و ضمن حفظ اشتغال موجود گامی مؤثر در راستای رونق تولید برداشته شود.

توسعه شهرک صنعتی ایوانکی در دستور کار است
نماینده مردم گرمسار و آرادان با تأکید بر اینکه در حال حاضر متقاضیان زیادی برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌ صنعتی ایوانکی وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ توسعه‌ این شهرک و همکاری دستگاه‌های مربوطه در دستور کار قرار گیرد.

مطهری تأمین زمین از طریق منابع ملی برای رفع کمبود اراضی شهرک‌ صنعتی ایوانکی را در اولویت خود دانست و گفت: اشتغال‌زایی بالای صنعت، نگاه ویژه‌ای را به این حوزه می‌طلبد و یکی از نکات حائز اهمیت در جذب سرمایه‌گذار، قابل‌لمس بودن آثار و نتایج آن برای جامعه بومی و منطقه‌ای است.

وی از جلوگیری از گذر آزادراه حرم تا حرم از داخل شهرک صنعتی گرمسار و لطمه‌های بعدی خبر داد و تصریح کرد: بنا بر پیشنهادهایی درگذشته، قرار بود این آزادراه از شهرک صنعتی گرمسار عبور کند که نتیجه آن آسیب وارد شدن به چندین واحد صنعتی و زیرساخت این شهرک خواهد بود.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در ادامه بابیان اینکه امضاهای طلایی که ایجاد رانت می‌کند، مانع کسب‌وکار سرمایه‌گذاران می‌شود باید تعیین تکلیف شود، ابراز داشت: باید برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن کنیم و نسبت به رفع موانع موجود در مسیر آنان اهتمام ویژه‌ای ورزیده شود.

۱۴۳۰ نفر در واحدهای تولیدی گرمسار مشغول به کار شدند
فرماندار گرمسار نیز در این دیدار بابیان اینکه این شهرستان با دارا بودن نیمی از صنایع مستقر در استان سمنان قطب صنعتی این خطه محسوب می‌شود، اظهار داشت: باوجود تمام مشکلات پیش روی اقتصاد کشور، یک هزار و ۴۳۰ نفر در واحدهای تولیدی شهرستان گرمسار در سال ۹۸ مشغول به کار شدند.

سعید متقی با تأکید بر اینکه مهارت افزایی متناسب با نیاز بازار گره‌گشای بیکاری جوانان تحصیل‌کرده است، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی با رویکرد ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در دستور کار است.

وی بابیان اینکه امیدواریم با برنامه‌ریزی علمی که انجام‌شده در کوتاه و بلندمدت زمینه و بستر اشتغال پایدار تحصیل‌کرده‌های این شهرستان ایجاد شود، خاطرنشان کرد: مهارت افزایی متناسب با نیاز بازار همراه با اصل نوآوری گره‌گشای کاهش بیکاری جوانان تحصیل‌کرده گرمسار است و این قشر می‌توانند با کسب مهارت‌های لازم در صنایع این شهرستان مشغول به فعالیت شوند.

حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی
فرماندار گرمسار با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌ها خواهان پذیرش جنگ اقتصادی و نیاز به نسخه ویژه در شرایط حاضر نیستند، افزود: این دستگاه‌ها اسرار بر پیروی از قوانین موجود و عدم انعطاف‌پذیری دارند و این امر، مشکل واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران ما را حل نخواهد کرد.

متقی با اشاره به ظرفیت مطلوب در صنایع پلیمری شهرک‌ صنعتی گرمسار بیان یادآور شد: این ظرفیت تاکنون ازلحاظ علمی مغفول مانده است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان بیان کرد: هموارسازی مسیر برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یکی از رویکردهای مهم فرمانداری گرمسار است.

کد خبر: ۴۶٬۰۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha