۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
نظارت بر عملکرد واردکنندگان ماشین آلات صنعتی
معاون امور صنایع سازمان صمت استان تهران اعلام کرد

نظارت بر عملکرد واردکنندگان ماشین آلات صنعتی

پورسعید، معاون امور صنایع سازمان صمت استان تهران با اعلام این خبر گفت: طی هماهنگی به عمل آمده از واحدهای تولیدی دارای مجوز صنعتی که از معافیت گمرکی ماشین آلات استفاده نموده اند، بازرسی به عمل خواهد آمد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، حمیدرضا پور سعید افزود: به استناد ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی و تفاهم نامه فی مابین گمرک ج. ا.ایران و وزارت صمت، واحد های تولیدی مجاز می توانند در صورت تائید عدم ساخت داخل از معافیت حقوق ورودی ماشین آلات استفاده کرده و درحداقل زمان ممکن نسبت به ترخیص ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید خود از گمرک اقدام کنند.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان تهران تصریح کرد: براساس تعهدی که متقاضی ارائه می کند، باید ماشین آلات و مواد اولیه وارداتی را در محل واحد صنعتی، موضوع پروانه نصب و استقرار نماید.

پور سعید گفت: با توجه به توافق صورت گرفته لیست معافیتهای صادره به معاونت بازرسی سازمان وادارات تابعه ارائه و آنها موظف به نظارت بر این فرایند بوده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را گزارش خواهند نمود.

وی افزود: براساس شرایط موجود در صورت عدم استقرار ماشین آلاتی که از معافیت گمرکی استفاده نموده اند در محل مجاز، موضوع پروانه صنعتی عملکرد واحد صنعتی، بعنوان قاچاق محسوب می شود.

کد خبر: ۴۶٬۰۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha