۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
پسته‌کاران رفسنجانی فریب کلاهبرداران را نخورند/ لزوم پرهیز از خروج سرمایه ها از منطقه
نماینده مردم رفسنجان و انار:

پسته‌کاران رفسنجانی فریب کلاهبرداران را نخورند/ لزوم پرهیز از خروج سرمایه ها از منطقه

رفسنجان - نماینده مردم رفسنجان و انار گفت: کشاورزان رفسنجانی در فروش محصول خود احتیاط کنند و مراقب کلاهبرداران ناشناس باشند.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام حسین جلالی صبح سه شنبه در نشست با خبرنگاران که در دفترش برگزار شد، اظهار داشت: ضرورت دارد کشاورزان که دسترنج یکساله خود را برداشت کرده اند در فروش پسته دقت لازم را داشته باشند و عجله نکنند و ضمن رصد نوسانات بازار، محصول خود را  متناسب با نیاز خود و در صورت توان، مشاوره با افراد صاحب نظر و خبره به بازار عرضه کنند.

وی ابراز داشت: تجربیات گذشته نشان می دهد معمولا همیشه در چنین مواقعی، پای برخی افراد و شرکت ها که بی میل نیستند پسته کشاورزان را باری به هر جهت و با قیمت پایین بخرند و از طرفی، به اصطلاح رفسنجانی ها، پول پسته ها را به «بعد از پسته ها» حواله دهند به ماجرای خرید پسته باز می شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس عنوان کرد: برخی از این شرکت ها عملاً خود اگر نگوییم ورشکسته اما در حالت رکود به سر می برند و با کلی بدهی به بانک ها، بر اموال و املاک خود، چوب حراج زده اند و هم اکنون نیز امکان دارد که از عقد قرارداد با فلان شرکت و بهمان کشور بگویند اما مطمئناً همان حکایت یک قسط نقد و مابقی با چک تکرار خواهد شد که مطلوب نمی باشد و در صورت خرید نقدی و با قیمت مناسب می توان به آنها امید داشت و گرنه خرید قسطی، تکرار مکررات است و دردی از کشاورز دوا نمی کند.

جلالی در ادامه با اشاره به این موضوع که شوراها و دهیاران درخواست دارند مالکان عمده بخشی از محصول خود را در راستای آبادانی شهر و روستا کمک کنند، اظهار کرد: چندین ماه در روستا اهالی بوی کود و سم و آلایندگی سموم را تحمل می‌کنند همچنین انباشت نخاله‌های پسته و... برای مردم مشکلاتی ایجاد می کند که مردم توقع دارند این پسته منفعتی برای منطقه هم داشته باشد.

وی بیان کرد: از لحاظ اخلاقی و عرفی مسئله خوبی است که اگر مالکان عمده به این موضوع توجه کنند پسندیده است، اما ما که نمی توانیم مالکان را ملزم به انجام این کار کنیم.

کشاورزان از فروش پسته در ازای اخذ چک خودداری کنند
جلالی با بیان اینکه کشاورزان در فروش پسته باید مواظب افراد کلاهبرداران ناشناس نیز باشند و از فروش در ازای اخذ چک خودداری کنند، تصریح کرد: همه پسته کاران فکر سال های آینده هم باشند معلوم نیست در سال های آینده وضعیت پسته چگونه خواهد بود بنابراین درخواست داریم سرمایه های خود را از منطقه خارج نکنید بیاییم به ازای هر باغی که داریم بخشی را سرمایه گذاری کنیم که اگر سالهای آینده پسته نداشتیم جبران باشد.

نماینده مردم رفسنجان و انار تاکید کرد: به دفعات پیش آمده که افرادی پسته را گرانتر می خرند و با خوش حسابی، یک قسط آن را می پردازند و ضمن تطمیع کشاورزان و جلب اعتماد آنها، از پرداخت مابقی طلب کشاورزان طفره رفته و بعضاً متواری می شوند بنابراین تأکید بر این است که کشاورزان محصول خود را به افراد معتمد بازار عرضه کنند.

جلالی در ادامه گفت: ما هم برای ایجاد و تأسیس کارگاه ها و کارخانه ها و هرگونه کار اقتصادی در هر جا از شهرستان که باشد کمک می کنیم و تسهیلات هم از بانک ها فراهم می کنیم تا با کمک هم در کنار کشاورزی صنعت هم رونق بگیرد و اشتغال ایجاد شود.

وی اضافه کرد: به جای خروج سرمایه ها از شهر و آباد کردن جاهای دیگر سرمایه ها را در شهر خودمان متمرکز کنیم ادارات هم پای کار باشند تا بتوانیم جلوی خروج سرمایه ها را از شهر بگیریم و با دلگرمی که در سرمایه گذاران ایجاد می کنیم به توسعه و آبادانی شهرستان کمک کنیم.

کد خبر: ۴۶٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha