۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
۱۰۰۰ روستای کردستان از آب شرب بهره‌مند هستند
مدیرعامل آب و فاضلاب کردستان:

۱۰۰۰ روستای کردستان از آب شرب بهره‌مند هستند

کردستان- محمدی، مدیرعامل آب و فاضلاب کردستان با اشاره به اینکه یک هزار  و ۱۱ روستای استان از آب شرب بهره‌مند هستند، گفت: در حال حاضر از مجموع روستاهای استان حدود ۶۰۰ روستا زیرپوشش خدمات این شرکت قرار ندارند.

محمدحسین محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۷۸.۸۸ درصد جمعیت روستایی استان زیرپوشش خدمات آب شرب شرکت آبفا استان قرار دارند، اظهار داشت: این میزان جمعیت در یک هزار و ۱۱ روستای استان سکونت دارند.

وی با اشاره به اینکه ۶۰۰ روستای استان هنوز زیر پوشش خدمات شرکت آبفا قرار نگرفتند، افزود: این تعداد روستای استان هم از آب شرب سالم بهره‌مند هستند و بیشتر آنها آب مورد نیاز خود را از طریق منابع آبی موجود در داخل روستا تامین می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان با اشاره به اینکه هفت ماه از ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی می گذرد، گفت: از آغاز یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی رفع کمبود آب، تقویت فشار و ارتقای آبرسانی در تعدادی از روستاهای استان انجام شده است.

محمدی با اعلام اینکه هیچ روستایی در استان از آب شرب آلوده استفاده نمی‌کند، یادآور شد: روستاهایی که آب آنها آلوده به فلزات سنگین هم چون آرسنیک است از طریق  شیوه های مختلف مانند آبرسانی سیار، آب شرب سالم در اختیار آنها قرار داده می شود.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از روش های سالم سازی آب شرب این روستاها نصب دستگاه تصفیه آب با امکان حذف آرسنیک است که این اقدام در تعدادی از روستاها انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان طول شبکه آبرسانی روستایی را ۲ هزار و ۶۹۴ کیلومتر ذکر کرد و گفت: سه واحد تصفیه خانه آب روستایی هم در استان وجود دارد.

محمدی  با اشاره به اینکه ۱.۵ درصد جمعیت جمعیت روستایی استان زیرپوشش شبکه فاضلاب قرار دارد، یادآور شد: ۱۴ روستای استان دارای انشعاب فاضلاب و یک روستا نیز مجهز به واحد تصفیه خانه فاضلاب است.

کد خبر: ۴۶٬۰۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha