۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
ارز نیمایی جایگزین ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالا می‌شود
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

ارز نیمایی جایگزین ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالا می‌شود

طغیانی، با اشاره به نشست‌های کمیسیون اقتصادی در هفته گذشته، درباره موضوعات این نشست‌ها گفت: نخستین موضوعی که این کمیسیون به آن پرداخت، در خصوص طرح اصلاح نرخ ارز ورودی کالاها بود.

به گزارش بازار، مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نشست‌های کمیسیون اقتصادی در هفته گذشته، درباره موضوعات این نشست‌ها گفت: نخستین موضوعی که این کمیسیون به آن پرداخت، در خصوص طرح اصلاح نرخ ارز ورودی کالاها بود که از ارز ۴۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی تغییر می‌کند و این مسئله سبب تغییراتی در شرایط اقتصادی خواهد شد.

وی افزود: قیمت ورودی کالاها بر اساس نرخ ارز محاسبه می‌شود و عدد دلاری توسط گمرک برای کالای ورودی تخمین زده می‌شود و چهار درصد آن حقوق ورودی کشور است که توسط گمرک اخذ می‌شود. نرخ ارزی که پایه محاسبه تا به امروز بوده است، ۴۲۰۰ تومانی است و قرار است به نیمایی تغییر کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس به طرح مالیات بر عایدی سرمایه به عنوان موضوع دیگر نشست‌های کمیسیون اقتصادی مجلس اشاره و اظهار کرد: یکی از اجزای اصلاح زیرساخت‌های مالیاتی کشور، مالیات بر عایدی است و امیدوار هستیم در یک الی دو هفته آینده این طرح در کمیسیون جمع‌بندی شود. این طرح مالیاتی، به نوعی زیرساخت پیشگیری از سوداگری در اقتصاد کشور محسوب می‌شود و در واقع مالیات بر عایدی سرمایه تلاش دارد هزینه سوداگری به ویژه در بخش‌های مسکن و خودرو را بالاتر ببرد.

وی به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزود به عنوان یکی طرح‌های مهم در مجلس دهم اشاره و عنوان کرد: این طرح در مجلس یازدهم توسط شورای نگهبان برای اصلاحاتی اعاده شد و هفته گذشته جلسه دومی بود که کمیسیون اقتصادی به این اصلاح این قانون پرداخت. این قانون مالیاتی نیز یکی از قوانین زیرساختی کشور است و امیدوار هستیم مشکلات را حل کنیم.

طغیانی از سوال چند تن از نمایندگان از وزیر اقتصاد خبر داد و گفت: این سوالات پیرامون مسائل اقتصادی کشور بود و وزیر اقتصاد سوالات را پاسخ دادند که البته اغلب سوالات به جلسات بعد و تکمیل اطلاعات موکول شد.

کد خبر: ۴۵٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha