۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
مرکبات با جعبه های سنتی به بازارهای جهانی راه نمی یابد
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی:

مرکبات با جعبه های سنتی به بازارهای جهانی راه نمی یابد

ساری - معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال باید ۲۰۰ هزار تن کیوی صادر شود، گفت: مرکبات و کیوی با جعبه های معمولی و سنتی به بازارهای جهانی راه نمی یابد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدعلی طهماسبی ظهر چهارشنبه در همایش تقدیر از تولیدکنندگان برتر ملی و استانی مازندران در حوزه کشاورزی با بیان اینکه امسال باید ۲۰۰ هزار تن کیوی صادر شود، میزان صادرات این محصول در سال قبل را ۱۴۰ هزار تن اعلام کرد.

وی با اشاره به نقش کشاورزی در حوزه اقتصادی به تولید انواع محصولات کشاورزی در کشور مقایسه آن با قبل از انقلاب اشاره و اضافه کرد: اوایل انقلاب ۳۶ میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید می شد که این میزان پارسال به ۱۲۲ میلیون تن رسید و امسال نیز میزان تولیدات بخش کشاورزی ۱۲۸ میلیون تن برآورد خواهد شد.

وی میزان تولید بخش باغات در اوایل انقلاب را سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: این میزان اکنون به ۲۳ هزار تن و ۳۲ هزار تن محصولات شیلاتی نیز به بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن افزایش یافته است.

طهماسبی با اشاره به رشد ۹ تا برابری تولید محصولات کشاورزی، با تاکید براینکه مازندران در کشاورزی کشور نقش مبدا و موثری دارد، بر لزوم توسعه زنجیره سبز برای توسعه ارزآوری بخش کشاورزی در استان تاکید کرد و گفت: به عنوان نمونه زمانی انبارهای فنی برای ذخیره سازی مرکبات مناسب بود ولی اکنون دیگر جواب نمی دهد و سبب فاسد شدن تولیدات می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی،با اظهار اینکه با پراکنده کاری و جعبه های معمولی نمی توان به بازارهای جهانی و بین المللی راه یافت و صادرات مرکبات با جعبه جواب نمی دهد، بر لزوم ساخت سردخانه های مناسب و استاندارد و توجه به سیستم بسته بندی محصولات کشاورزی و مرکبات تاکید کرد و گفت: باید زنجیره سبز کشاورزی را رونق بخشیم.

کد خبر: ۴٬۵۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha