۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
دولت در ریزش بازار سرمایه مقصر است
عضو هیئت رئیسه مجلس:

دولت در ریزش بازار سرمایه مقصر است

حاجی دلیگانی، نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر، میمه و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و سیستم مدیریتی حاکم بر بازار سرمایه در قضیه ریزش شاخص بورس مقصر است.

به گزارش بازار، «حسینعلی حاجی دلیگانی» ضمن اشاره به اقدامات مجلس برای ساماندهی بازار بورس افزود: در مجلس جلسات متعددی برگزار و اقدامات خوبی برای بهبود بازار بورس انجام شده است.

وی اظهارداشت: مجلس شورای اسلامی زوایای مختلف بازار بورس را مورد بررسی و خلاء ها و نقاط ضعف آن را شناسایی کرده اما با وجود این هنوز در مدیریت بازار بورس مشکلاتی وجود دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: نکته حائز اهمیت دیگر در این زمینه اینکه دولت در برخی از مقاطع از بازار بورس به نفع خود سوءاستفاده می‌کند.

وی افزود: زمانی که دولت می‌خواهد سهام خود را به فروش برساند با همکاری برخی از سهامداران عمده قیمت آن سهام را افزایش می‌دهد و زمانی که سهام خود را عرضه کرد و به فروش رساند، بازار را رها می‌کند تا قیمت ها سقوط کند.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: دولت سهام ‌های خود را بدین شکل با قیمت های گزافی به فروش می‌رساند اما مردم که این سهام‌ ها را خریداری می‌کنند دچار ضرر و زیان می‌شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه دولت بازار بورس را کاملا رها کرده است، گفت: مجلس ُبعد نظارتی خود را بصورت مترتب دنبال می کند اما به هیچ وجه جای دولت و سازمان بورس نمی تواند قرار گیرد و کاری انجام دهد.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر، میمه و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته مجموعه مدیریتی حاکم بر بازار سرمایه بتواند به نحوی از سرمایه های مردم بالاخص سرمایه های خرد وارد شده در بورس امانت داری کند.

کد خبر: ۴۵٬۹۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha