۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳
«مهاجران» مزیتهای اقتصادی زیادی برای آمریکا دارند/ شاهد مهاجرت معکوس نخبگان هستیم
مشاور مجلس سنا آمریکا در گفتگو با بازار:

«مهاجران» مزیتهای اقتصادی زیادی برای آمریکا دارند/ شاهد مهاجرت معکوس نخبگان هستیم

«کیمبرلی کلاوزینگ» معتقد است که دونالد ترامپ با اعمال سیاست های ضد مهاجرت به اقتصاد امریکا به طور جدی ضربه زد زیرا پدیده مهاجرت مزیت های اقتصادی مهمی برای آمریکا دارد.

بازار؛ گروه بین الملل: با وزش باد جنگ تجاری و سیاست های حمایت گرایانه چپ و راست، یک اقتصاددان برجسته نشان می دهد که چگونه اقتصاد آزاد می تواند هنوز بهترین راه برای پیشبرد منافع آمریکایی های شاغل باشد.

«کیمبرلی کلاوزینگ» استاد دانشگاه کالیفرنیا(UCLA) , «کالج رید» و یکی از کارشناسان مطرح آمریکا در زمینه مالیات شرکت های چند ملیتی، کتاب «گشوده بودن؛ مورد مترقی تجارت آزاد، مهاجرت و سرمایه جهانی» را به رشته تحریر درآورده است.

وی که مشاور مجلس سنا آمریکاست معتقد است که آمریکایی ها، به ویژه آنهایی که درآمد متوسط ​​و پایین دارند، در عصر حاضر با چالش های جدی اقتصادی روبرو هستند. اما این مشکلات نیازی به عقب نشینی از اقتصاد جهانی ندارند و اقتصاد آزاد و تجارت بین المللی باعث ثروتمندتر شدن کشورها، بالا بردن سطح زندگی، تامین منافع مصرف کنندگان و گردهم آوردن ملت ها می شود.

پروفسور «کیمبرلی کلاوزینگ» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این سوال که سیاست حمایت گرایانه ترامپ به کدام بخشهای اقتصاد آمریکا ضربه می زند گفت:  اکنون در ایالات متحده آمریکا اکثر سیاستمداران از سیاست های حمایت گرایانه پشتیبانی می کنند اما این سیاست ها به کارگران آمریکایی آسیب وارد می کند و زندگی آنها را حتی بیشتر با خطر مواجه می کند.

وی افزود: توجه داشته باشید که سیاست های حمایت گرایانه به چهار طریق به کارگران آمریکایی آسیب می زند. اول و مهمترین آنها این است که سیاست اعمال تعرفه ها باعث می شود قیمت نهایی کالا برای مصرف کننده افزایش یابد.

وی تأکید کرد: دولت ترامپ می خواهد ادعا کند که خارجی ها هزینه تعرفه ها را می پردازند و آنها باید هزینه بیشتری برای واردات کالا به امریکا بپردازند. اما این سیاست بیشتر از اینکه به خارجیها آسیب وارد کند به مصرف کنندگان آمریکایی آسیب وارد می کند. علاوه بر این سیاست حمایت گرایانه اعمال تعرفه فقرا را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد زیرا فقرا بیشتر درآمد خود را مصرف می کنند و سهم بیشتری از هزینه های خود را به خرید محصولات با تعرفه های سنگین مانند غذا و پوشاک اختصاص می دهند.

سیاست اعمال تعرفه ها و جنگ های تجاری با افزایش هزینه برای شرکت های امریکایی خرابی و اختلال در بازارهای کار ایالات متحده ایجاد می کنند

مشاور مجلس سنا آمریکا در ادامه به سایر دلایل پرداخت و گفت: دوم، سیاست اعمال تعرفه ها و جنگ های تجاری با افزایش هزینه برای شرکت های امریکایی خرابی و اختلال در بازارهای کار ایالات متحده ایجاد می کنند. سوم، با اعمال تعرفه بر کالاهای وارداتی، قطعا شرکای تجاری آمریکا دست روی دست نمی گذارند و مقابله به مثل می کنند. همانطور که قبلاً چینی ها، هندی ها و اروپایی ها تعرفه های جدی تلافی جویانه بر کالاهای ایالات متحده آمریکا اعمال کرده اند. سرانجام، جنگ های تجاری به اقتصاد جهانی و شرکای تجاری ایالات متحده آسیب می رساند، شبکه اتحاد واشنگتن را تضعیف می کند و همکاری لازم برای مقابله با مشکلات بین المللی فوری را به خطر می اندازد.

وی در پاسخ به این سوال که اعمال سیاست های مهاجرتی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد آمریکا دارد گفت: همانطور که گفتم سیاست های حمایت گرایانه برای اکثر کارگران آمریکایی مضر است، اما حتی مخرب تر سیاست هایی است که باعث می شود ایالات متحده کمتر از مهاجران  استقبال کند.

«کیمبرلی کلاوزینگ» در ادامه یادآور شد: اقدامات دولت ترامپ علیه پناهندگان و مهاجران علاوه بر اینکه یک لکه اخلاقی جدی برای این کشور در صحنه جهانی محسوب می شود از لحاظ اقتصادی نیز مضر است. پدیده مهاجرت از مدت ها قبل یک مزیت بزرگ برای اقتصاد ایالات متحده بوده است. مطالعات مهم نشان داده اند که مهاجرت برای رشد اقتصادی، نوآوری، کارآفرینی و ایجاد شغل مناسب است و تقریباً همه طبقات اقتصادی در ایالات متحده از آن بهره مند می شوند. مهاجران همچنین مهارتهای بی شماری را فراهم می کنند که مکمل مهارتهای کارگران بومی آمریکا است.

در حال حاضر، ایالات متحده در حال از دست دادن نخبگان خارجی است، که به رشد اقتصادی آسیب می رساند

مشاور مجلس سنا آمریکا تأکید کرد: مهاجران مزایای اقتصادی دیگری نیز دارند. آنها فشار بر بودجه عمومی را کاهش می دهند. بسیاری از اعتراضات به مهاجرت ماهیتی فرهنگی دارد و در واقعیت پایه و اساس ندارند. در حال حاضر، ایالات متحده در حال از دست دادن استعدادهای خارجی است، که این مهم به رشد اقتصادی آسیب می رساند.

استاد کالج رید در پاسخ به این سوال که راه حل پیشنهادی شما چیست گفت: به خاطر اقتصاد کشور و سیاست های آن، رشد اقتصادی باید بسیار فراگیرتر باشد. برای رسیدن به این مهم، بیش از هر چیز ایالات متحده به یک سیستم مالیاتی نیاز دارد که اطمینان حاصل کند رونق اقتصادی در سراسر کشور فراگیر می شود. این سیاست باید با افزایش حداقل دستمزد کارگران که با افزایش قدرت کارفرمایان نسبت به کارگران مبارزه می کند همراه شود. فراتر از این مراحل، دولت فدرال باید یک برنامه بیمه دستمزد تنظیم کند که می تواند حقوق کم کارگرانی که به دلیل رقابت خارجی، تغییر فناوری، رقابت داخلی، بلایای طبیعی یا نیروی دیگر آواره شده اند را جبران کند.

وی در پایان افزود: دولت فدرال باید در امور زیربنایی آموش و تحقیقات سرمایه گذاری کند که همه این موارد باعث افزایش بهره وری و در نتیجه درآمد آنها می شود. انجام این اقدامات ارزان نیست. جهت افزایش درآمد، سیستم مالیاتی ایالات متحده نیاز به مدرن سازی دارد. کنگره همچنین باید مالیات فردی و املاک را تقویت کند بدون اینکه به نرخ های شدید متوسل شود. به خاطر اقتصاد کشور و سیاست های آن، رشد اقتصادی باید بسیار فراگیرتر باشد.

کد خبر: ۴۵٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha