۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
بلاتکلیفی ۱۳ ساله موزه هنرهای معاصر و پردیس سینمایی همدان/ وضعیت زمین تعیین تکلیف شود
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس انتقاد کرد:

بلاتکلیفی ۱۳ ساله موزه هنرهای معاصر و پردیس سینمایی همدان/ وضعیت زمین تعیین تکلیف شود

همدان - رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تعیین تکلیف زمین مناسب برای اجرای پروژه‌های پردیس سینمایی و موزه هنرهای معاصر گفت: ۱۳ سال از توقف این پروژه‌ها می‌گذرد و همچنان بلاتکلیف مانده‌اند.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه همراهی‌های مدیران استان همدان زمینه بهبود و سرعت پیگیری‌های ملی و کشوری را مهیا کرده است، گفت: پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین به قطب فرهنگی کشور تبدیل می‌شود؛ زیرا همدان باید در حد آوازه خود از مبانی توسعه، بهره‎مند شود.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه اقدامات بزرگی در شهر همدان در حال انجام و روند پیشروی استان همدان همراه با همگامی مسئولان استان و شهر قابل توجه است، افزود: یکپارچگی مسئولان استان برای رفع مشکلات قابل توجه است و در حال حاضر ناهماهنگی وجود ندارد.

حاجی‌بابایی بر احیای پروژه‌های استراتژیک موزه هنرهای معاصر، تالار بزرگ شهر و پردیس سینمایی تأکید کرد و گفت: این پروژه‌های فرهنگی به‌عنوان نیاز اساسی استان از الزامات و ابراز شهر متمدن و گردشگری محسوب می‌شوند؛ در حالی که حدود ۱۳ سال از توقف این پروژه‌ها می‌گذرد و بلاتکلیف مانده‌اند.

زمین مناسب برای اجرای پروژه‌های پردیس سینمایی و موزه هنرهای معاصر باید هرچه سریع‌تر تعیین‌تکلیف شود

وی با تأکید بر اینکه در حوزه جانمایی طرح‌های اثرگذار باید حداکثر دقت صورت گیرد تا آسیب‌زا نشوند؛ عنوان کرد: زمین مناسب برای اجرای پروژه‌های پردیس سینمایی و موزه هنرهای معاصر باید هرچه سریع‌تر تعیین‌تکلیف شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از پیگیری برای جذب اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی برای موزه هنرهای معاصر شهر همدان خبر داد و گفت: باید مسئولان با جدیت تمام برای ساخت پروژه‌های فرهنگی شهر به میدان بیایند و برای تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های مورد نظر همت کنند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه وضعیت معیشتی، اقتصادی و ملی حاکم در کشور مناسب نیست؛ اظهار کرد: خوشبختانه از این منظر وضعیت استان همدان مناسب است که البته باید موانع پروژه‌های ملی مورد نیاز شهر و استان که با مشکلات اعتباری، زمین و یا اختلاف دستگاه‌های اجرایی همراه هستند، پیگیری و حل شود.

نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه جاذبه‌های تاریخی، توریستی و طبیعی همدان ارزشمند هستند و باید مرز این مناطق را باید تعریف کنیم؛ افزود: متأسفانه نقشه راه و طرح جامع و تفصیلی مناسب نداریم در حالی که در صورت نبود این نقشه برنامه دیگری برای ما تدارک خواهند دید و با مشکل روبرو می‌شویم.

وی به پروژه بیمارستان هزار تختخوابی که همدان را در حوزه بهداشت، سلامت و درمان به قطب منطقه تبدیل می‌کند اشاره کرد و گفت: حوزه گردشگری سلامت مورد توجه ویژه قرار دارد، زیرا علاوه بر سایر استان‌ها، کشورهای هم‌جوار را هم پوشش خواهد داد.

حاجی‌بابایی گفت: بیمارستان هزار تختخوابی می‌تواند در حوزه تخصصی بانوان به ارائه خدمات بپردازد.

ساخت استخر شیرجه و شنا بین‌المللی در شهر همدان
وی همچنین با تأکید بر پیگیری جدی برای ساخت استخر شیرجه و شنا بین‌المللی در شهر همدان، بیان کرد: این پروژه علاوه بر اینکه در سفر مقام معظم رهبری مورد تصویب قرار گرفته در مجلس هم ردیف ملی دارد و از بودجه‌های دولتی بهره‌مند خواهد شد.

حاجی‌بابایی یادآور شد: مطالعات قطار شهری همدان از سوی شهرداری انجام شده و اعتبار آن نیز وجود دارد و بر این اساس باید برای سال آینده خط نخست آن را ایجاد کرد.

کد خبر: ۴۵٬۸۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha