۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
پنجره صادرات؛ راهی برای فعال سازی ظرفیت های راکد صنعت
سخنگوی کمیسیون اقتصادی با بازار مطرح کرد:

پنجره صادرات؛ راهی برای فعال سازی ظرفیت های راکد صنعت

طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:بحث تقاضا از محل صادرات یکی از راهکارهای  اصلی در فعال سازی ظرفیت‌های بخش صنعت در کشور قلمداد می شود و این بدین معنا است که ما تنها با این روش می توانیم تقاضای کاهش پیدا کرده را جبران کنیم.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به راهکارهای فعال سازی ظرفیت‌های راکد دربخش صنعت کشور گفت: مسئله اصلی ما در بخش صنعت مربوط به تقاضا است.

وی با بیان اینکه اگر چه ما در عرضه هم دچار مشکل هستیم، اظهار داشت: در این بخش نیازمندی‌های  ارزی وجود دارد و طبق شرایط موجود قیمت دلار و ارز هم افزایش یافته است که این مسئله می تواند هزینه تولید را در بخش صنعت بالا ببرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر بخش صنعت با تقاضای بیشتری در کشور مواجه شود به اعتقاد بنده می‌تواند ظرفیت‌های راکد خود را فعال کرده و تولید را رونق دهد.

 وی با بیان اینکه به دلیل شرایط اقتصادی و افزایش تورم، قیمت تمام شده تولید افزایش یافته است، اظهار داشت: از سویی دیگر قدرت خرید مردم کاهش یافته است و تولید کننده مجبور است تمام هزینه‌های خود را از تعداد فروش کم به دست بیاورد. همچنین تولید کننده در این فرآیند مجبور است قیمت تمام شده کالای خود را بالا ببرد ،این در حالی است که در این رویکرد هم با کاهش تقاضا مواجه  خواهد شد؛ در نتیجه این سیکل، سیکل معیوبی است و نمی‌تواند مشکل را حل کند.

طغیانی اظهار داشت: بحث تقاضا از محل صادرات یکی از راهکارهای  اصلی در فعال سازی ظرفیت‌های بخش صنعت در کشور قلمداد می شود و این بدین معنا است که ما تنها با این روش می توانیم تقاضای کاهش پیدا کرده را جبران کنیم لذا زمانی که افزایش تقاضا در تولید بالا برود قطعا هزینه تولید کم می شود و تولید کننده تاب آوری بیشتری خواهد داشت.

کد خبر: ۴۵٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha